پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۳۶۸۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
دبير ستاد تنظيم بازار از برنامه‌ريزي جدي دولت براي تأمين کالاهاي اساسي در قالب سه سناريو خبر داد و گفت: براي مقابله با تهديدات احتمالي تحريم، کالاهاي اساسي به ميزان کافي ذخيره‌سازي شده است.

شعار سال: محسن بهرامي‌ارض‌اقدس با اشاره به تمهيدات دولت مبني‌بر تأمين اقلام و کالاهاي مورد نياز مردم براي مقابله با تحريم‌هاي احتمالي اظهار كرد: دولت با مصوبه شوراي امنيت ملي و ستاد تدابير اقتصادي، سه سناريو را براي ذخيره‌سازي کالاهاي اساسي در قالب سناريوي خوش‌بينانه، بدبينانه و شرايط عادي در نظر گرفته است که در قالب آن، کالاهاي مورد نياز مردم را تأمين کند. دبير ستاد تنظيم بازار افزود: براين‌اساس تمام تمهيدات موردنظر براي بدبينانه‌ترين شرايط نيز در نظر گرفته شده که در قالب آن، کالاهاي اساسي و مواد اوليه مورد نياز بخش توليد در قالب ذخاير يک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه تأمين شده است. وي تصريح کرد: اکنون سطح ذخاير استراتژيک کالايي در حد بسيار مطلوب قرار گرفته و جاي هيچ‌گونه نگراني نيست؛ ضمن اينکه تجربه نشان داده که هيچ‌گاه، حتي در بدترين شرايط مانند دوران جنگ، ايران به‌لحاظ تأمين کالاهاي اساسي و اقلام مورد نياز مردم مشکلي نداشته و حتي در دوره‌هايي از جنگ و تحريم، سالانه تا هفت ميليون تن نيز گندم وارد کشور شده است. بهرامي‌ارض‌اقدس خاطرنشان کرد: براين‌اساس دولت بدبينانه‌ترين شرايط را نيز براي تأمين و ذخيره‌سازي کالاها در نظر گرفته تا هيچ‌گونه مشکلي روي اقلام اساسي و مواد اوليه مورد نياز توليد تاثير نگذارد. وي ادامه داد: از تمام ظرفيت‌ها براي ذخيره‌سازي کالا استفاده شده و دولت براي اقلامي که در سبد مصرفي خانوارها سهم بالايي دارند، تمامي تمهيدات را انديشيده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ انتشار 3 تیر 97، شماره: 3177


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین