پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۷
معاون سازمان انرژي اتمي ايران: اين سازمان به عنوان بازوي فني و اجرايي ايران براي اجراي هرگونه تصميم مقام هاي ارشد کشور آمادگي کامل دارد.

شعارسال: محمد احمديان افزود: در صورت خروج آمريکا از برجام، سازمان انرژي اتمي ايران، هرگونه تصميمي را که مقام هاي ارشد کشور براساس سناريوهاي متعدد تنظيم شده بگيرند، با قدرت و سرعت به مرحله اجرا در مي آورد.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي توليد و توسعه انرژي اتمي ايران با اشاره به آغاز عمليات اجرايي 2 واحد نيروگاهي 1057 مگاواتي برق هسته اي در استان بوشهر گفت : با گذشت حدود 15 ماه از قرارداد پيمانکار ساخت اين نيروگاه ها گام هاي خوبي در راستاي آماده سازي سايت آنها برداشته شده است.

وي اضافه کرد: براساس قرارداد موجود، پيمانکار موظف به بهره گيري از توان نيروي انساني و تجهيزاتي داخل کشور با اولويت است.

معاون سازمان انرژي اتمي ايران ادامه داد: در اين خصوص با تشکيل کارگروه هايي براي مراجعه به صنايع داخلي و شناسايي اين ظرفيت ها تلاش مي شود بيشترين استفاده از توانمندي هاي داخلي در ساخت اين نيروگاه ها انجام شود.

وي درباره اجراي مسئوليت هاي اجتماعي نيروگاه اتمي بوشهر گفت: همه صنايع بزرگ در دنيا عهده دار مسئوليت هاي اجتماعي هستند و در اين خصوص نيروگاه اتمي بوشهر سال گذشته با حمايت سازمان انرژي اتمي ايران ماده قانوني را به تصويب رساند که اين امکان را به نيروگاه مي دهد تا قدم هاي بلندتري در زمينه ايفاي مسئوليت هاي اجتماعي خود بردارد.

احمديان اضافه کرد: با تصويب آيين نامه اجرايي اين قانون در دولت اميدواريم ، مسئوليت هاي اجتماعي نيروگاه اتمي بوشهر که تا به امروز به صورت پراکنده انجام مي شد با انسجام و قدرت بيشتري اجرا شود.

وي يادآور شد: نيروگاه اتمي بوشهر در اجراي مسئوليت هاي اجتماعي خود احداث مرکز آموزشي مجهز، اورژانس هسته اي و عمومي را در بوشهر آغاز کرده است که انتظار مي رود با تصويب آئين نامه اجرايي اين قانون، اين حرکت با شتاب بيشتري انجام شود.

احمديان با اشاره به توليد 7 ميليارد و 450 ميليون کيلووات ساعت برق در نيروگاه اتمي بوشهر و تحويل آن به شبکه سراسري در سال گذشته گفت: اين نيروگاه در سال 1396 يکي از بهترين رکوردهاي توليد برق را برجا گذاشت.

مديرعامل شرکت مادر تخصصي توليد و توسعه انرژي اتمي ايران اضافه کرد: در زمان حاضر نيروگاه اتمي بوشهر براي تعويض سوخت و تعميرات برنامه ريزي شده از مدار خارج است که اميدواريم تا 2 هفته آينده وارد مدار توليد شود.

وي با اشاره به سال توليد و حمايت از کالاي ايراني افزود: تلاش مي شود در اجراي منويات رهبر معظم انقلاب در بهره برداري، تعميرات، نگهداري و پشتيباني فني تا حد توان از توانمندي صنايع و متخصصان داخلي استفاده شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار: 23فروردین1397، کدخبر: 20180412133536744: www.aryanews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
ایران هم مسلما گزینه های خاص خود درباره برجام را دارد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین