پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: ما از وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاه‌های دولتی حدود 2800میلیارد تومان طلبکاریم. درصورتی که بدهی ما از سوی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت شود قطعا میزان بدهی ما کاهش می‌یابد.

شعار سال: غلامرضا عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص نارضایتی معاونت درمان وزارت بهداشت و انجمن داروسازان مبنی بر عدم پرداخت معوقات بیمه سلامت اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از منابع تامین کننده اعتبارات سازمان بیمه سلامت است که ما تا کنون 62 درصد از اعتبارات خود را در این راستا وصول کرده‌ایم و حدود 13 میلیارد و 600 میلیون ریال نیز تا پایان سال طلبکاریم که مقرر شده این مبلغ از طریق هدفمندی یارانه‌ها و ارزش افزوده در اختیار ما قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به محض وصول طلب سازمان، تا حدودی از بدهی‌ها به مراکز و موسسات درمانی پرداخت خواهد شد، افزود: یکی دیگر از منابع تامین اعتبار سازمان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی است و ما تا کنون 80 درصد اعتبارات خود را دریافت کرده‌ایم و چیزی حدود 9 هزار و 280 میلیارد ریال هنوز ار سازمان مدیریت و برنامه ریزی طلبکاریم.

این مقام مسئول یادآور شد: بر اساس گزارش مبسوط منابع و عملکرد سازمان توسط مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موجب شد تا بودجه این سازمان به 110 درصد رشد یابد که این افزایش بودجه در دستور کار ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کل کشور قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان همچنین تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت حدود 40 میلیون بیمه شده را تحت پوشش دارد و با توجه به اینکه بودجه بیمه سلامت 100درصد دولتی است بنابراین همه عوامل اقتصادی از جمله تحریم‌ها در تامین منابع مالی ما دخیل هستند.با توجه به همه این موارد کل بدهی ما در سال 93 به وزارت بهداشت و43 هزار طرف قرارداد به صورت کامل پرداخت شده بنابراین سازمان بیمه سلامت هیچ بدهی بابت سال 93 به هیچ یک از طرفین قرارداد خود ندارد.

پاشا ادامه داد: سازمان بیمه سلامت تا امروز در بخش دولتی و دانشگاهی وزارت بهداشت حدود3870 اسناد پذیرفته و رسیدگی شده دارد و از این تعداد نیز حدود 2530 اسناد بدهی داریم بنابراین به طور کلی حدود 1330اسناد پرداخت شده داریم به این معنا که تا پایان اردیبهشت ماه را تسویه کردیم.

وی یادآور شد: این هفته نیز تقریبا 250 میلیارد تومان به مراکز علوم پزشکی و دانشگاهی پرداخت می‌شود، همچنین در کل 6280 اسناد رسیدگی شده داریم که تقریبا هزینه 2450 اسناد را پرداخت کردیم و حدود 3800 سند بدهی داریم. سازمان بیمه سلامت موضوع پزشک خانواده روستایی را با وزارت بهداشت در دست دارد که همه بدهی‌ها را به صورت علی الحساب تا پایان بهمن ماه پرداخت کردیم و بابت پزشک خانواده هزینه ناچیزی به وزارت بهداشت بدهکار هستیم بنابراین بهترین پرداخت را بیمه سلامت در مورد پزشک خانواده روستایی به وزارت بهداشت داشته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت گفت: ما حدود 1360 میلیارد تومان در سال 94 از وزارت بهداشت طلب داریم البته توافقانی باهم داشتیم که قرار شد ظرف یک هفته آینده این بدهی را پرداخت کنند که در صورت پرداخت بدهی وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت بدهی ما نیز کمتر خواهد شد بنابراین درصورتی که بدهی ما از سوی وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی پرداخت شود قطعا میزان بدهی ما کاهش مییابد.

وی در مورد افزایش میزان سرانه بیمه سلامت افزود: افزایش سرانه بیمه نیز به دست شورای عالی بیمه است و فعلا چنین موضوعی در دستور کار ما نیست و حتی منابع کافی برای آن نداریم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 18 اسفند 1394، کد مطلب:- : www. ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین