پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۶۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به صراحت قانون برنامه ششم توسعه در خصوص جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، درباره برگزاری آزمون استخدامی توضیح داد.

شعار سال: سید حمایت میرزاده در خصوص برگزاری آزمون استخدامی 17 هزار معلم در وزارت آموزش و پرورش گفت: دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در همه شهرها شعبه دارد و کار اصلی آن تربیت معلم است و اساتید بسیار خوبی در این دانشگاه‌ها مشغول تدریس هستند لذا کسانی که وارد آن می‌شوند، به نوعی استخدام‌شده تلقی می‌شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارت آموزش و پرورش هر تعداد که نیاز به معلم دارد باید مجوز پذیرش بیشتر را به این دانشگاه‌ها بدهد و از طریق این دانشگاه‌ها جذب صورت گیرد.

وی ادامه داد: معلمی یک موضوع تخصصی است و هر لیسانسه‌ای نمی‌تواند معلم شود. معلم در کنار دورس تخصصی باید شیوه تدریس و نوع تدریس و شیوه روانشناسی و تربیتی تدریس را بیاموزد و به همین دلیل این دانشگاه‌ها رسالت تربیت معلم دارند و اساتید این دانشگاه واقفند که دانشجویان این دانشگاه معلم خواهند شد و فیزیکدان و ریاضی‌دان نخواهند شد.

میرزاده تصریح کرد: باید در جذب معلمان، هر تعداد دانش‌آموخته‌ای که در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی وجود دارد، در اولویت قرار بگیرد و اگر این تعداد تعیین و تکلیف بشود، کمبود معلم را جبران خواهد کرد.

این نماینده مجلس افزود: اولویت در استخدام باید از دانش‌آموختگان این دو دانشگاه باشد و در اولویت‌های بعدی باید معلمانی که وضعیت آنان مانند حق التدریسی ها و نهضتی ها چندین سال است که تعیین و تکلیف نشده است، مورد ارزیابی قرار بگیرد و تلاش شود آنها هرچه زودتر جذب آموزش و پرورش شوند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه، استخدام معلم باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی صورت بپذیرد، خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بطور دقیق نظارت دارد و اگر تخلفی در این بابت از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت بگیرد، با متخلفین برخورد خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ 1 اردیبهشت 97، کد مطلب: 379150: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
اگر به این طریق استخدام معلم ها انجام شود مزیت های بسیار بیشتری به روش پیشین میتواند داشته باشد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین