شعار سال: علیرضا سلیمی با اشاره به جذب تنها یک سوم معلمان مورد نیاز مدارس استثنایی از دانشگاههای تربیت معلم و استخدام نیروی مورد نیاز به صورت آزاد، گفت: متاسفانه کم کاریهای آموزش و پرورش در برنامهریزی صحیح و جذب اصولی نیرو، روند جذب معلم در آموزش و پرورش را بسیار معیوب کرده و این مشکل در تمام پایهها و مقاطع وجود دارد.
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد متخصص و توانمند از ورود به این عرصه محروم شده و در مقابل افرادی که توانایی رسیدگی و آموزشدهی به دانش آموزانی همچون دانشآموزان استثنایی را ندارند، وارد سیستم شده و بهیقین این مسئله تاکنون آسیبهای بسیاری به همراه داشته است.
سلیمی معتقد است استفاده از تکنولوژیهای روز در مدارس استثنایی ضروری است به همین دلیل معلم باید معلمان متخصص و توانمند به کار گرفته شوند.
وی با تاکید بر این که کوتاهی در جذب معلم متخصص در مدارس استثنایی مشکلات بیشتری را به دنبال دارد، افزود: مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش به ویژه وزیر جدید و معاونانش نباید دست روی دست گذاشته و نظارگره آسیبهایی باشند که به دانشآموزان و خانوادههای آنها وارد میشود.
این نماینده با بیان اینکه باید "نظام نامهای" برای تربیت و جذب معلم در آموزش و پرورش تدوین و براساس آن اقدام شود، افزود: این وزارتخانه باید معلمانی را هم که به صورت آزاد جذب کرده آموزش داده و به تواناییهای لازم برساند.
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: معلمان باید باید لذّت یادگیری را در دانشآموزان به ویژه دوره ابتدایی ایجاد کنند.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 27 مرداد 96، کدمطلب: -:www. icana.ir