پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت تدوین "نظام‌نامه‌ای" برای تربیت و جذب معلم در آموزش و پرورش تاکید کرد.

شعار سالعلیرضا سلیمی با اشاره به جذب تنها یک سوم معلمان مورد نیاز مدارس استثنایی از دانشگاه‌های تربیت معلم و استخدام نیروی مورد نیاز به صورت آزاد، گفت: متاسفانه کم کاری‌های آموزش و پرورش در برنامه‌ریزی صحیح و جذب اصولی نیرو، روند جذب معلم در آموزش و پرورش را بسیار معیوب کرده و این مشکل در تمام پایه‌ها و مقاطع وجود دارد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد متخصص و توانمند از ورود به این عرصه محروم شده و در مقابل افرادی که توانایی رسیدگی و آموزش‌دهی به دانش آموزانی همچون دانش‌آموزان استثنایی را ندارند، وارد سیستم شده و به‌یقین این مسئله تاکنون آسیب‌های بسیاری به همراه داشته است.

سلیمی معتقد است استفاده از تکنولوژی‌های روز در مدارس استثنایی ضروری است به همین دلیل معلم باید معلمان متخصص و توانمند به کار گرفته شوند.

وی با تاکید بر این که کوتاهی در جذب معلم متخصص در مدارس استثنایی مشکلات بیشتری را به دنبال دارد، افزود: مسئولان وزارتخانه آموزش و پرورش به ویژه وزیر جدید و معاونانش نباید دست روی دست گذاشته و نظارگره آسیب‌هایی باشند که به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها وارد می‌شود.

این نماینده با بیان اینکه باید "نظام نامه‌ای" برای تربیت و جذب معلم در آموزش و پرورش تدوین و براساس آن اقدام شود، افزود: این وزارتخانه باید معلمانی را هم که به صورت آزاد جذب کرده آموزش داده و به توانایی‌های لازم برساند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: معلمان باید باید لذّت یادگیری را در دانش‌آموزان به ویژه دوره ابتدایی ایجاد کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار 27 مرداد 96، کدمطلب: -:www. icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین