پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۵۷۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: سند دانشگاه اسلامی به عنوان یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها قرار گرفت.

شعارسال: غلامرضا غفاری درباره اجرای سند دانشگاه اسلامی توسط دانشگاه ها گفت: این سند به تمام دانشگاه ها ابلاغ شده و تمام دانشگاه‌ها از آن مطلع هستند ودر برنامه های راهبردی که دارند مفاد مندرج در سند را پیش بینی کرده اند.

وی اکید کرد: بنابراین دانشگاه‌ها از این سند بی اطلاع نیستندو اکنون این سند در دانشگاه ها در حال اجرا است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در ارزیابی عملکرد و فعالیت دانشگاه ها، یکی از ملاک هایی که دیده شده است، اجرای سند دانشگاه اسلامی است.

به دنبال سخنان رهبر معظم انقلاب و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مردادماه ۷۶، شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی به منظور تدوین، راهبری و نظارت بر حُسن اجرای سیاست های لازم برای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، با توجه به دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، تشکیل شد.

براساس آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۷۷، تدوین و پیشنهاد سیاست ها و راهبردهای مرتبط با اسلامی شدن را اولویت اصلی خود قرار داد که نتیجه آن، تدوین «سند دانشگاه اسلامی» در این سال بود.

پس از گذشت بیش از یک دهه و درپی تأکید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبه اسلامی شدن دانشگاه ها در اسفندماه سال ۸۹، دبیرخانه شورا در سال ۹۱ مأموریت بازنگری و به روزرسانی سند را ذیل راهبرد کلان «نهادینه کردن نگرش اسلامی به علم و تسریع در برنامه اسلامی شدن نهادهای آموزشی و پژوهشی» به انجام رساند.

با استفاده از تجربیات گذشته و آینده پژوهی و با طراحی و رویکردهای علمی و تحلیلی، سند مذکور همسو با اسناد فرادستی، تدوین شد و در جلسات فشرده، به تصویب شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی رسید.

در بند پایانی این سند آمده است: دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزشی، موظفند در چارچوب سیاست های اجرایی شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی، طرح ها، برنامه ها و بازخوردهای خود را برای اجرای این سند، تدوین و برای بررسی و تصویب به ستاد مربوط خود تسلیم نمایند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی و به تبع آن وزارت خانه های ذیربط و شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و مراکز آموزشی، بایستی با حمایت دستگاه های رسانه ای و اجرایی و استمداد از آنها برای فرهنگ سازی و پی گیری مصوبات، اقدامات لازم را به عمل آورند.

این مصوبه، مشتمل بر یک مقدمه و ۹ فصل، در جلسه ۷۳۵ تیرماه سال ۹۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی، به تصویب رسیده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4286099، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین