پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۲۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ایجاد بازارچه مرزی چنگوله برطرف کننده مشکلات اقتصادی مردم مهران است.

شعار سال: غلامرضا انصاری شامگاه چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران و مرز چنگوله اظهار داشت: ایجاد بازارچه مرزی چنگوله برطرف کننده مشکلات اقتصادی مردم مهران است.

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه امکان سنجی بازارچه چنگوله و احصاء فرصت‌های اقتصادی مرز چنگوله در مراودات اقتصادی مرزی بین ایران و عراق را از اهداف سفر و بازدید خود از پایانه مهران و مرز چنگوله دانست و گفت: حمایت وزارت امورخارجه و رایزنی و اقدامات دیپلماتیک جهت ایجاد بازارچه مرزی چنگوله را اعلام و می‌توان با ایجاد بازارچه مرزی چنگوله در ایجاد بازار رقابت مرزی کوشا باشیم و به اقتصاد مرزنشینان کمک کنیم.

انصاری مزیت مرز مهران و سرمایه گذاری در این مرز را مفید و موفق دانست و تصریح کرد: مهران از مرزی امن، تردد 4 میلیون نفری ایام اربعین برخوردار است که این محاسن مرز مهران را مساعد برای سرمایه گذاری اقتصادی با کشور عراق نموده است.

ارتباط با کشور عراق در مرز مهران مزیت دیگر مورد نظر انصاری بود که گفت: ارتباط با کشور عراق بیشتر شده و روز به روز این ارتباط توسعه پیدا کند و تلاش کنیم از ظرفیت‌های موجود ارتباط با کشور عراق در بعد اقتصادی حداکثر استفاده کنیم.

انصاری برنامه ریزی درست جهت اربعین امسال را خواستار و گفت: مسئولان به نحوی برنامه ریزی داشته باشند که در ایام اربعین فعالیت بازرگانی و اقتصادی مرز مهران برقرار شود.

وی در خاتمه ایجاد بازارچه مرز چنگوله را با کارکرد دوگانه اقتصادی و تردد زوار نام برد و گفت: در صورت تحقق ایجاد بازارچه مرز چنگوله می توان در ایام برگزاری پدیده عظیم اربعین در بعد صادرات مورد استفاده قرار گیرد تا در این ایام فعالیت صادرات تجار و بازرگانان دچار تعطیلی و رکود نشود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 20 اردیبهشت 97، کدمطلب: 1722072 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین