پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۰۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
کمیسیون عالی انتخابات عراق شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: رهبر جریان صدر توانسته است نیمی از آرای انتخاباتی را به خود اختصاص دهد.
شعارسال: کمیسیون عالی انتخابات عراق شب گذشته (یکشنبه) اعلام کرد: شمارش بیش از 95 درصد آرای انتخابات در 10 استان پایان یافت و مقتدا صدر توانسته است جایگاه نخست را کسب کند. پس از او جریان فتح به رهبری هادی عامری که طبق گزارش رسانه‌های عراقی از حمایت‌های ایران برخوردار است، در جایگاه دوم قرار دارد.

طبق اعلام کمیسیون عالی انتخابات عراق، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق و رئیس جریان نصر در جایگاه سوم قرار گرفته است.

این کمیسیون تاکید کرد: نسبت مشارکت‌کنندگان در انتخابات، بعد از شمارش 92 درصد آراء 44.52 درصد است. این میزان، بسیار کمتر از میزان مشارکت مردم عراق در انتخابات گذشته در این کشور بود.

این اعلام نتیجه در حالی است که طبق نتیجه اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق که بامداد یکشنبه اعلام شده بود، ائتلاف نصر به ریاست حیدر العبادی پیشتاز بود و توانست کرسی‌های چشمگیری را در استان‌های نینوا، صلاح‌الدین و الانبار کسب کند. همچنین لیست فتح به سرلیستی هادی عامری در جایگاه دوم قرار داشت.

انتظار می‌رود نتیجه نهایی تا پایان وقت امروز (دوشنبه) اعلام شود.

هر یک از جریان‌های صدر و عامری در چهار استان از 10 استان عراق در صدر قرار دارند، ولی جریان صدر به‌طور غیرمنتظره‌ای توانسته است رای‌های بغداد را کسب کند و کرسی‌های بیشتری را به خود اختصاص دهد.

تاکنون کمیسیون عالی انتخابات عراق تعداد کرسی‌های کسب شده از سوی هر جریان را اعلام نکرده است و گفته می‌شود این آمار امروز و پس از مشخص شدن آرای همه استان‌ها اعلام خواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا ، تاریخ انتشار: 24 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 388906 ، www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این جریان نفوذ بسیار زیادی رو در میان شیعیان عراقی داره ؛ امیدواریم بتونه پیشرفت زیادی در عراق بکنه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین