پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۲۸۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزارت علوم و متولیان آموزش عالی کشور باید یک تغییر رویه را در دستور کار قرار دهند تا آمایش علمی که تاکنون اجرایی نشده، محقق شود.

شعارسال: دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی (از دور جدید) که صبح امروز با حضور معاونان دانشگاه و روسای مراکز استان دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی برگزار شد، با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و با اشاره به فرا رسیدن سی و ششمین سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: بهار 36 سالگی دانشگاه آزاد اسلامی با هفته اول ماه مبارک رمضان مقارن شده که امیدواریم خداوند به کار ما خیر و برکت بدهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، ماه تحول فرهنگی از درون است، اظهار داشت: مصادف شدن این ایام با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را می‌توان اینگونه تعبیر کرد که این تقارن بتواند باعث تحول در دانشگاه آزاد اسلامی شود. امیدواریم با دست توانمند شما روسای استان‌ها و واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب، یک تحول جدی در امور فرهنگی ایجاد کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه نظام آموزش عالی ما نیاز به یک بازمهندسی جدی در رشته‌ها دارد، گفت: برنامه‌ریزی ما در دانشگاه آزاد اسلامی باید به گونه‌‌ای باشد که قطب‌بندی علمی در استان‌ها براساس نیازهای نسبی منطقه‌ای، نیاز جامعه و توانمندی‌های واحدها باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه نظام آموزشی ما نیاز به پوست‌اندازی دارد، خاطرنشان کرد: این موضوع نه تنها باید مورد توجه دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، بلکه وزارت علوم و متولیان آموزش عالی کشور باید یک تغییر رویه را در دستور کار قرار دهند تا آمایش علمی که تاکنون اجرایی نشده، محقق شود.

وی با انتقاد از عدم اجرای آمایش علمی در نظام آموزش عالی کشور، گفت: متاسفانه دانشگاه‌های ما به صورت سنتی همان رویه‌ای که از 8 دهه گذشته وجود داشته را ادامه می‌دهند که این روند مطلوب نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نمی تواند دردی از دردهای مردم را دوا کند.

دکتر فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه واحد و متحد است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی را همواره به صورت یک مجموعه واحد می‌بینیم و اینگونه نیست که این دانشگاه مجمع‌الجزایری و ملوک‌الطوایفی اداره شود. استان‌ها باید به صورت یکپارچه واحدهای خود را مدیریت کرده و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هم واحدها و مراکز دانشگاهی را به صورت یکپارچه مدیریت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های عملیاتی این دانشگاه در سال 97 اظهار داشت: تا 15 اردیبهشت به معاونت‌ها مهلت داده‌ایم که با هماهنگی استان‌ها برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، ورزشی، علوم پزشکی و... را تدوین کنند تا تبدیل به برنامه‌های اقدام و عمل در سال 97 شود.

وی افزود: با توجه به این موضوع، توافق‌نامه برنامه‌های عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی با روسای استان‌ها به امضا خواهد رسید تا همه متعهد به اجرای این برنامه‌ها شوند.

دکتر فرهاد رهبر در ادامه گفت: اعتقاد بنده این است که اگر یک خط برنامه نوشتیم، باید همه توان خود را برای اجرایی شدن آن به کار بگیریم و همزمان سراغ برنامه‌های دیگر نرویم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های سال 97 را براساس شاخص‌های تعیین‌ شده در استان‌ها عملیاتی می‌کنیم، گفت: یکی از محورهایی که زمان بررسی بودجه سال 97 دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنا بر آن تاکید شد، درآمدزایی از محل‌های غیرشهریه‌ای بود که این موضوع یکی از ماموریت‌های ویژه معاونت پژوهش و فناوری است تا بتواند از محل برنامه‌های اقتصاد دانش بنیان، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، آموزش‌های حرفه‌ای و... درآمدزایی کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای نظارت بر تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی واحدها قرار است بنده و معاونان دانشگاه پس از پایان ماه مبارک رمضان به همان شیوه که در اواخر سال گذشته برای بررسی بودجه پیشنهادی به استان‌ها سفر می‌کردیم، با حضور در مراکز استان طرح‌ها و برنامه‌های عملیاتی واحدها به ویژه در حوزه درآمدزایی غیرشهریه‌ای را بررسی کنیم.

دکتر فرهاد رهبر با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تحقق این شعار برود و این شعار زمانی محقق خواهد شد که کیفیت محصولات داخلی افزایش یابد و دانشگاه‌ها می‌توانند به افزایش کیفیت محصولات داخلی کمک کنند.

وی در پایان به راه‌اندازی سامانه هوشمند تدارکات دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارزیابی وضعیت تامین کالاها و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه از میان نشان‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: این سامانه برای حمایت و خرید کالاهای ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده و به زودی اجرایی خواهد شد. براساس ابلاغیه به کمیسیون معاملات مرکزی دانشگاه، تاکید شده که اهتمام به خرید کالای ایرانی از سوی کمیسیون معاملات واحدها، استان‌ها، واحدهای جامع مستقل و سازمان سما به عنوان یک الزام در نظر گرفته شود.

پس از سخنان دکتر فرهاد رهبر، توافق‌نامه برنامه‌های عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری به صورت نمادین با روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و اصفهان به امضا رسید. توافق‌نامه ای که قرار است بین تمامی معاونت‌های دانشگاه آزاد اسلامی با روسای واحدهای استانی منعقد شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 26اردیبهشت1397 ، کدخبر: 949731: www.iscanews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
این تغییری که داریم درباره ش حرف میزنیم مستلزم صرف زمانی زیادی است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین