پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۰۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
صحن علنی مجلس شورای اسلامی درحالی این هفته را آغاز خواهد کرد که بالاخره بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان را در دستور کار خود می‌بیند و از سوی دیگر شاهد حضور 2 وزیر دولت در بهارستان است، 3 وزیر نیز برای پاسخ به سوالات راهی کمیسیون‌های تخصصی خواهند شد.
شعارسال:صحن علنی مجلس شورای اسلامی درحالی این هفته را آغاز خواهد کرد که بالاخره بررسی لایحه حمایت از حقوق کودکان را در دستور کار خود می‌بیند و از سوی دیگر شاهد حضور 2 وزیر دولت در بهارستان است، 3 وزیر نیز برای پاسخ به سوالات راهی کمیسیون‌های تخصصی خواهند شد.

مجلس شورای اسلامی در هفته جاری تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار خواهد کرد و نمایندگان یکشنبه را برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و شرکت در جلسات کمیسیون های تخصصی اختصاص خواهند داد.

برگزاری جلسه علنی 2 روز در هفته نیز باعث نشده که نمایندگان مجلس از طرح سوال از وزرا دست بردارند بنابراین محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی که چندی پیش مجددا از مجلس رای اعتماد گرفت برای پاسخ به 2 فقره سوال اسدالله عباسی، نماینده مردم رودسر و املش و قرجه طیار، نماینده مردم گنبد در بهارستان حاضر خواهد شد.

از سوی دیگر نیز مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصاد و دارایی که این روزها و باتوجه به مسائل و مشکلات ایجاد شده در زمینه معیشتی مردم با انتقادات فراوانی روبروست، برای پاسخ به 4 سوال جوادکریمی قدوسی، نماینده اصولگرای مردم مشهد در خانه ملت حاضر خواهد شد.

احتمالا حجتی در روز سه‌شنبه و کرباسیان در روز چهارشنبه در بهارستان حاضر خواهند شد.

اما صحن علنی این هفته پس از فراز و فرودهای بسیار طرح تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد، این طرح منتقدان خاص خود را در بهارستان دارد، آنها می‌گویند در زمان حضور کمیسوین ارتباطات چه نیازی به تشکیل چنین کمیسیونی است اما موافقان با توجه به شرایط امروز کشور و رواج گسترده شبکه‌های اجتماعی در بین عموم مردم، تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی را امری مهم تلقی می‌کنند.

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات این هفته بهارستان، بررسی گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مورد دو تابعیتی‌ها و دارای گرین کارت در حوزه مدیران و مسئولان ارشد و شناسائی خلاء‌های قانونی پیرامون این موضوع است.

این گزارش پیشتر کش و قوس‌های فراوانی را بین دستگاه‌های اطلاعاتی کشور به ویژه وزارت اطلاعات به عنوان تنها دستگاه و مرجع اعلام جاسوس بودن افراد و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دادستانی کل کشور و کمیسیون امنیت ملی بهارستان ایجاد کرده بود.

خبر خوش این هفته مجلس اما ارائه گزارش کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در مورد لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان و بررسی این لایحه با توجه به درخواست اولویت نمایندگانی نظیر سیده فاطمه حسنیی، پروانه سلحشوری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

بررسی درخواست تنی چند از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیونی ویژه برای بررسی لایحه جنجالی الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم نیز از دیگر نکات جالب صحن علنی در هفته جاری است.

برای مطالعه کامل برنامه کاری بهارستان نشینان در صحن علنی در هفته جاری « » کلیک کنید

کمیسیون های تخصصی بهارستان این هفته اما بر خلاف صحن علنی بدون تعطیلی به کار خود ادامه خواهد داد.

اهم برنامه کاری کمیسیون‌ها نیز به شرح زیر است؛

حضور محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی در کمیسیون کشاورزی برای پاسخ به سوالات 15 نماینده مجلس شورای اسلامی.

حضور سید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران برای پاسخ به سوالات 10 نماینده مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون شوراها و امور داخلی بهارستان نیز قوانین و مقررات مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی را با حضور نمایندگانی از شورای نگهبان، وزارت کشور، معاونت قوانین مجلس و مرکز پژوهش ها در دستور کار دارد.

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز برای پاسخ به سوالات 8 نماینده در کمیسیون شوراها و امور داخلی بهارستان حاضر خواهد شد.

کمیسیون برنامه و بودجه نیز بررسی طرح الزام دولت به توقف اجرا و مطالعه در مورد انتقال آب از شهری به شهر دیگر و همچنین توقف سد سازی ها را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون اقتصادی بهارستان نیز بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی را در دستور کار خود دارد.

کمیسیون تخصصی تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید، کاظم جلالی، رئیس فراکسیون مستقلین و حمیدرضا حاجی بابائی، رئیس فراکسیون ولائی به منظور بررسی چگونگی افزایش اقتدار مجلس و انضباط دهی هرچه بیشتر به جلسات بهارستان تشکیل جلسه خواهد داد.

کمیسیون اصل نودم مجلس شورای اسلامی نیز با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش چگونگی نظارت بر مدارس غیردولتی و گزینش معلمان را در دستور کار خود قرار داده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری پانا، تاریخ انتشار 26 خرداد97، کد خبر: 829809، www.pana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۷
0
0
اینقد از این دولت بوی بی کاری و اینها بلند شده همه وزرا هر روز مجلسن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین