پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۴۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۹
رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن گفت: امروز نقدینگی زیادی در دست مردم وجود دارد و همه نیز به بازار هجوم آوردند تا پول خود را تبدیل به سرمایه‌ای با ارزش افزوده بکنند بر همین اساس من فکر می‌کنم ظرف ماه‌های آینده نیز بازار خودرو همچنان رونق داشته باشد.

شعارسال: رئیس انجمن قطعه‌سازان همگن در خصوص وضعیت بازارها و سرمایه‌های سرگردان در کشور گفت: در روزهای اخیر ما شاهد افزایش قیمت سکه، ارز و مسکن بودیم که مهمترین علت آن شرایط روانی جامعه و صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا است که تاکید کرده فشار را بر اقتصاد ایران بیشتر و ظرف ماه‌های آینده تحریم‌های بیشتری را اعمال خواهد کرد.

محمدرضا نجفی‌منش ادامه داد: همین امر سبب شده که مردم دچار استرس و نگرانی شده و شروع به خریدن کالاهای سرمایه ای کنند حتی با وجود آنکه به خودرو و سکه نیازی ندارند اما برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید مسکن، سکه و ارز می‌کنند.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: ما باید از مردادماه یعنی زمانی که تحریم‌ها شروع می‌شود آمادگی لازم را داشته باشیم امروز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده رفتارهای مردم چگونه خواهد بود اما آنچه سابقه نشان می‌دهد در چنین مواقعی به کمک دولت‌ها می‌آیند مانند بحران کره جنوبی که مردم طلاهای خودشان را در اختیار دولت قرار دادند.

در سال 1998 نزدیک به 3.5 میلیون نفر –معادل یک‌چهارم جمعیت کره جنوبی- داوطلبانه در کمپینی شرکت کردند و به کمک کشورشان آمدند. مردم روی لباس‌های خود شعار « بیایید با جمع‌آوری طلا بر بحران واحد پول خارجی غلبه کنیم» را نوشتند. در آن زمان هر فرد به طور متوسط 65 گرم طلا برای نجات اقتصاد کره اهدا کرد. در مدت دو ماه 2.2 میلیارد دلار جمع‌آوری شد که تمام و کمال به صندوق بین‌المللی پول تحویل داده شد. همبستگی و وطن پرستی کره‌ای‌ها باعث شد وام 58 میلیارد دلاری در اوت 2001، یعنی 3 سال پیش از موعد پرداخت شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص نامه نمایندگان برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو و بازگشت آنها به قیمت‌های سال گذشته گفت:‌ متاسفانه این گونه بی‌منطقی‌ها وجود دارد و با اینکه ما طی جلسات مختلف استدلال‌های خود را مطرح کردیم و بر مبنای اعداد و آمار ریاضی حرف‌های خود را اثبات کردیم اما هنوز برخی از آقایان حرف خودشان را می‌زنند.

نجفی‌منش ادامه داد: از سال 95 تا امروز قیمت مواد اولیه 72 درصد، قیمت حقوق و دستمزد 56 درصد و هزینه‌های سربار 21 درصد افزایش داشته است. حال چگونه آقایان انتظار دارند که قطعه‌سازها به همان قیمت قبلی نیاز خودروساز را تامین کنند و خودروسازها نیز با قیمت سال گذشته محصول خود را به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا و ترامپ تصمیم دارند که از مردادماه صنعت کشور را زمین بزنند اما این آقایان با این تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند به پیشواز آمریکا می‌روند و پیش از آن صنعت قطعه‌سازی را فلج خواهند کرد و دیگر نیازی به آمریکا نیست.

وی در خصوص وضعیت بازار خودرو در روزهای آینده گفت: امروز نقدینگی زیادی در دست مردم وجود دارد و همه نیز به بازار هجوم آوردند تا پول خود را تبدیل به سرمایه‌ای با ارزش افزوده بکنند بر همین اساس من فکر می‌کنم ظرف ماه‌های آینده نیز بازار خودرو همچنان رونق داشته باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرخودرو ، تاریخ انتشار:27خرداد1397 ، کدخبر: 137057: www.asrekhodro.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
مادر گران فروش و هرچی مدیر ناکارآمد دولتی و شبه دولتی است، به عزاشون بنشینه. آمین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین