پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
شبکه یورونیوز گزارش داد که به تازگی اسناد محرمانه ای به مطبوعات درز کرده که از فرار مالیاتی افراد قدرتمند سیاسی و مشهور حکایت دارد.

شعار سال: شبکه یورونیوز گزارش داد: اسناد محرمانه ای که به تازگی به مطبوعات درز کرده ابعاد جدید و بی سابقه ای را از فرار مالیاتی افراد قدرتمند سیاسی و افراد مشهور و ثروتمند نشان می دهد.

حدود یازده میلیون سند متعلق به یک شرکت حقوقی به نام "موساک فونسکا" نشان می دهد که این شرکت چگونه به مشتریان خود در سراسر جهان کمک می کند تا به اقداماتی نظیر پولشویی یا فرار مالیاتی دست بزنند.

به ادعای یورونیوز یک بانک روسی که به ولادیمیر پوتین نزدیک است، در این اسناد به پولشویی مبلغی بیش از یک میلیارد دلار متهم شده است.

از این شرکت پانامایی به عنوان یکی از مرموزترین شرکتهای حقوقی جهان نام می برند.

در این اسناد که یک نشریه آلمانی آنها را منتشر کرده است علاوه بر نام افراد مشهور از جمله لیونل مسی، بازیکن صاحب نام آرژانتینی، نام سران 72 کشور به چشم می خورد.

از جمله این افراد می توان به حسنی مبارک، رئیس جمهور سابق مصر و معمر قذافی، رئیس سابق لیبی اشاره کرد.

شرکت "موساک فونسکا" این اتهام ها را رد کرده و گفته است که این شرکت بیش از چهار دهه بدون این که به انجام کار خلافی محکوم شود، فعالیت کرده است.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395، کد مطلب: 155612:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین