پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به تشدید معضل آلودگی هوا به این مهم تاکید کرد که مجلس در جهت پیگیری این موضوع از طریق نشست با کمیته کاهش آلودگی هوا ورود پیدا می‌کند.

شعارسال:عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان نسبت به تشدید معضل آلودگی هوا به این مهم تاکید کرد که مجلس در جهت پیگیری این موضوع از طریق نشست با کمیته کاهش آلودگی هوا ورود پیدا می‌کند.

قاسم میرزایی نیکو در مورد تشدید آلودگی هوا به دلیل وجود گاز ازن گفت: متاسفانه تحولات سیاسی و اقتصادی مانع از این شده که مسئولان به ارائه راهکار در جهت رفع معضل مهم آلودگی هوا بپردازند و مشکلات کنونی جامعه این موضوع را تحت شعاع خود قرار داده است.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، در بیان علل نبود راهکار اساسی برای رفع معضل آلودگی هوا ادامه داد: تغییراتی که در سطح مدیریتی مختلف چه در سازمان محیط زیست و چه شهرداری داشتیم، از سوی دیگر نقشه راه مصوب دقیق برای رفع این معضل نداشته‌ایم، و این در حالی است که در حوزه آب وزیر نیرو را وادار کردیم که برنامه جامع 5 ساله ارائه دهد، اما در زمینه آلودگی هوا تاکنون اقدامات جدی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اقداماتی که در جهت رفع این معضل انجام شده است افزود: برای رفع آلودگی هوا اقدامات محدودی انجام شده و تنها کمیته‌ای برای پرداختن به این موضوع تشکیل شده است، اما هیچ اقدام اساسی در رفع دائمی آن انجام نشده است که بخشی از آن به کمبود نظارت مجلس به ویژه از طریق کمیسیون اجتماعی برمی‌گردد و بخشی هم ناشی از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

میرزایی نیکو با انتقاد از نحوه عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: البته رفع آلودگی هوا مهم‌ترین وظیفه سازمان حفاظت محیط زیست است، ضمن اینکه این سازمان کمتر پیش آمده که در حوزه‌های مختلف خروجی داشته باشد به ویژه بعد از رفتن خانم ابتکار یک لختی در نحوه عملکرد این سازمان مشاهده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در مورد برنامه شهردار جدید تهران برای رفع این معضل با توجه به اینکه به عنوان اولویت‌های خود از آن نام برده بود تاکید کرد: شهرداری در شرایط کنونی بیشتر به دنبال تامین منابع مالی به منظور پرداخت حقوق کارکنان خود است و به دلیل مشکلات مالی نمی‌تواند به این موضوع نیز ورود پیدا کند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران، یادآورشد: هم‌اکنون ما باید نشستی با اعضای کمیته کاهش آلودگی هوا داشته باشیم تا در رابطه با علل عدم ارائه راهکاری اساسی در جهت رفع این معضل پاسخگو باشند، ضمن اینکه موضوع تشدید آلودگی هوا را نیز از این طریق پیگیری خواهیم کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ انتشار7تیر 97،کدخبر: 1291184 ، WWW.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
اقدامات اساسی برای رفع کدوم مشکل صورت گرفته تا این دومیش باشه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین