پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
برخی اقدامات اقتصادی در دولت به سمت خود محوری رفته است، سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: نظر آقای رئیس جهمور تغییر آقای کرباسیان نیست و ما هم با تعاملاتی که صورت گرفته از این موضوع مطلع هستیم. پیش از این هم آنچه مجلس را به سمت طرح استیضاح کشاند، در واقع سوال از سیاست های بانک مرکزی بوده اما با توجه به اینکه مجلس مکانیزم نظارتی بر بانک مرکزی ندارد، عملا این راهکار پیش روی قرار گرفت.

شعارسال:سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس گفت: نظر آقای رئیس جهمور تغییر آقای کرباسیان نیست و ما هم با تعاملاتی که صورت گرفته از این موضوع مطلع هستیم. پیش از این هم آنچه مجلس را به سمت طرح استیضاح کشاند، در واقع سوال از سیاست های بانک مرکزی بوده اما با توجه به اینکه مجلس مکانیزم نظارتی بر بانک مرکزی ندارد، عملا این راهکار پیش روی قرار گرفت.

نماینده سبزوار،جغتای و جوین در مجلس  ادامه داد: بخش مهمی از انتقادات نمایندگان هم به حوزه مسائل پولی و مالی مربوط است. به همین دلیل هم سوال کنندگان قصد داشتند با طرح استیضاح آقای کرباسیان در واقع از دولت بخواهند تا اقدامات اساسی در حوزه سیاست گذاری مالی انجام دهد. اما اکنون مطلع شده ایم که آقای رئیس جمهور با ایجاد تغییرات مثبت و امیدبخش در کابینه، رئیس کل بانک مرکزی را نیز تغییر خواهند داد. بنابراین اصل موضوع استیضاح آقای کرباسیان هم دیگر موضوعیت ندارد.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس افزود: عملکرد ایشان در حوزه های مالیاتی، گمرکی، بیمه، اقتصاد مقاومتی و فضای کسب وکار کاملا قابل دفاع است. حالا هم قرار نیست که ایشان به جای فرد دیگری با سوالاتی روبرو شوند که عملا در حوزه اختیاراتشان هم نیست.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: من به عنوان یکی از طراحان استیضاح آقای کرباسیان بودم ولی حالا به هیچ عنوان این نظر را ندارم و اتفاقا از روزگذشته تعداد زیادی از امضاکنندگان استیضاح هم نظرشان عوض شده است.

سخنگوی فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: رئیس جمهور با توجه به نیازهای روزکشور بازسازی تیم اقتصادی را به انجام می رسانند و این اقدام هم شایسته تقدیر است. به هرحال مجلس هدفی به غیر از تسهیل امور کشور، کمک به دولت در جهت وحدت آفرینی و حل دغدغه های مردم ندارد. در حال حاضر هم بسترها به سمتی می رود که این خواسته ها محقق شود. اکنون که به همت دولت، صدای تغییر شنیده شده، رویکرد ماهم تغییر کرده است.

وی اظهار داشت: خبرهای قطعی و محکمی از حوزه رئیس جمهور به ما رسیده که نشان می دهد، بازسازی تیم اقتصادی توسط ایشان درحال انجام است و می دانیم که نظر ایشان هم برعملکرد آقای کرباسیان در وزرات اقتصاد مثبت است. مجلس هم این موضوع را به صلاح نمی داند که با وجود تهدیدهای اقتصادی خارجی و وضعیت عمومی مردم، تغییراتی در وزارت اقتصاد ایجاد شود.

نماینده سبزوار گفت: برخی اقدامات اقتصادی در دولت به سمت خود محوری رفته است. نمونه آن مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی می شود. این درحالی است که نیاز جامعه تعامل و همراهی است. به همین جهت در چنین جایگاه های مهم واثرگذاری افرادی باید حضور داشته باشند که با شناخت از وضعیت عمومی کشور، فضای تعاملی، وحدت آفرین و منطقی میان همه ارکان موثر کشور ایجاد کنند.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس همه ما باید در خدمت ایجاد ثبات و آرامش در کشور باشیم. مردم دغدغه های معیشتی و شغلی دارند که نباید با اقدامات تنش آفرین به آنها دامن زد. در این وضعیت قطعا مجلس تلاش می کند با ابراز نظرکارشناسی و متکی به منطق اقتصادی همراه دولت باشد. امیدواریم که نگاه آقای رئیس جمهور در زمینه بازسازی تیم اقتصادی به نفع اقتصاد کشور هم ادامه پیدا کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت عصر ایران، تاریخ انتشار11تیر 97، کدخبر: 618368، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
روحانی دوست دارد که کسانی که به آن ها قول وزارت داده بود همچنان در این پست خود باشند , برای همین هم هست که نمیخواهد وزیر اقتصاد استیضاح شود
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
شاید فکری در سر دارن.که از رفتن وزرای مربوطه جلوگیری میکنن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین