پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
استاندار خوزستان با اعلام اینکه مردم آبادان در بحث آب شرب از ما گله‌مند هستند، گفت: مردم انتظار داشتند تا ما کل آب شرب آبادان را از طرح غدیر تامین کنیم و در این زمینه ما متعهد به انجام این کار هستیم. با توجه به اینکه آبادان شهر بزرگی است و تعداد انشعابات آن بیشتر است، تنظیم کار برای رساندن آب به این شهر کمی سخت‌تر است.

شعار سال: غلامرضا شریعتی اظهار کرد: همه مسوولان در بخش‌های مختلف همچون سازمان آب و برق خوزستان و جهاد کشاورزی پای کار هستند و همکاری ویژه‌ای را در حل مشکلات آبی داشته‌اند.وی افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم از دو روز گذشته حدود ۲۰۰ مترمکعب رهاسازی آب را بر روی رودخانه‌های کارون و دز انجام دهیم تا بتوانیم آب مورد نیاز برای آبیاری نخیلات آبادان، خرمشهر، چوئبده، اروندکنار و دارخوین را تامین کنیم.

استاندار ادامه داد: با صیانتی که از این آب رهاسازی شده در بالادست انجام می‌گیرد، آب به این نخیلات در شهرستان‌ها و بخش‌های مدنظر خواهد رسید. در این خصوص در بالادست پمپ‌ها را پلمب کرده و حتی برق کشت و صنعت‌های نیشکر را نیز در طول مسیر ساعت‌ها قطع کرده‌ایم تا آب مورد نظر به پایین دست برسد.شریعتی اظهار کرد: این آب باید به نخیلات در پایین دست برسد، زیرا این نخیلات معیشت و زندگی مردم است و ما متعهد هستیم تا حداقل‌ها را برای مردم تامین کنیم و همه بتوانند عدالت سختی را تحمل کنند و حداقل‌ها را برای ادامه معیشت داشته باشند.

شریعتی افزود: کارشناسان به‌صورت شبانه‌روز در تلاش هستند تا آنچه مورد نیاز مردم آبادان است را به آنها برسانند. خط لوله بسیار عظیمی احداث شده و تنظیم آن بسیار سخت است و نیاز است تا چند ماه برای تنظیم آن وقت گذاشته شود. با توجه به مشکلات منطقه به جد در حال انجام کار هستیم تا در حداقل زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام کنیم.

وی ادامه داد: برنده مناقصه نصب آب‌شیرین‌کن‌های آبادان و خرمشهر مشخص شده است و در این زمینه به زودی کار احداث این آب‌شیرین‌کن‌ها آغاز می‌شود. همچنین مناقصه آب‌شیرین‌کن اروندکنار نیز ۱۵مرداد برگزار خواهد شد و پس از مشخص شدن برنده مناقصه ساخت این آب‌شیرین‌کن نیز آغاز خواهد شد.فرماندار آبادان نیز گفت: مردم اروندکنار انتظار دارند تا شتاب بیشتری در حل مسائل این منطقه به خصوص مساله آب به وجود بیاید و هرچه سریع‌تر شاهد حل مشکلات این بخش باشند.

عزیزالله شهبازی اظهار کرد: یکی از بخش‌هایی که تلاش بسیاری در آن صورت می‌گیرد تا چهره آن عوض شود، بخش اروندکنار است. وی افزود: مطالبات و خواسته‌های مردم در جنوبی‌ترین نقطه خوزستان و در آبادان و بخش اروندکنار بر حق است و همه در تلاش هستیم تا بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

فرماندار آبادان با بیان اینکه دغدغه‌های مردم در اروندکنار فراوان است، تصریح کرد: ماموران دولتی برای حل این مشکلات تلاش می‌کنند و زمانی که مردم این تلاش‌ها را می‌بینند، احساس آرامش خواهند کرد.شهبازی با اشاره به اینکه مردم اروند کنار مردمی بسیار بالنده و مرزدارانی بسیار کم‌توقع در استان هستند، ادامه داد: مردم اروندکنار انتظار شتاب بیشتری در حل مسائل این منطقه به خصوص مساله آب را دارند.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات بسیاری در اشتغال، سرمایه‌گذاری، بندر، صیادی و اخیرا نیز در بحث آب شرب و کشاورزی مردم در بخش اروند‌کنار در حال انجام است تا شاهد باشیم که شرایط زندگی در این بخش بهبود پیدا کند و مرزداران در اروندکنار با وضعیت بهتری زندگی کنند.

فرماندار آبادان با بیان اینکه تلاش‌های بسیار خوبی از سوی استاندار خوزستان در بحث آب شرب و کشاورزی در اروند کنار انجام گرفته است، گفت: مردم اروندکنار مشکلات کشور را لمس می‌کنند و در این زمینه همراهان بسیار خوبی در برقراری آرامش و امنیت در کشور و منطقه هستند.

اثربخشی مورد انتظار اتفاق نیفتاده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز گفت: در آبادان اثربخشی که مورد انتظار ما در بحث ارتقای کیفیت و شوری آب پس از اجرای طرح غدیر بود، اتفاق نیفتاده است.صادق حقیقی‌پور اظهار کرد: به‌رغم اینکه در سایر شهرهایی که طرح غدیر اجرایی شده است، شاهد ارتقای کیفیت آب بوده‌ایم اما در شهر آبادان این اتفاق رخ نداده است.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، مربوط به نحوه آرایش شبکه توزیع و تاسیسات تولید و توزیع آب در این شهرستان است. در آبادان آب غدیر وارد تصفیه‌خانه ثامن و از آنجا به سایر نقاط شهر منتقل می‌شود اما در این زمینه آب به خوبی انتقال پیدا نمی‌کند.

حقیقی‌پور اظهار کرد: در این زمینه یکی از مشکلات این است که آب به خوبی به تلمبه خانه جمشیدآباد انتقال پیدا نمی‌کند. این تلمبه خانه در آبادان از نظر باری که در شبکه توزیع آب دارد، آب بیش از ۵۰ درصد شهر را تامین می‌کند و نقش مهمی در ارتقا کمی و کیفی آب در آبادان دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته آب به اندازه کافی وارد این تلمبه خانه نمی‌شد اما با اجرای طرح انتقال آب به این تلمبه‌خانه انتظار داریم بتوانیم حدود ۱۰۰هزار مترمکعب آب با کیفیت طرح غدیر را به این تلمبه خانه برسانیم. با این کار امیدواریم شهر آبادان به خصوص مناطق مرکزی این شهر و همچنین روستاهایی که در مسیر این طرح قرار دارند از آب با کیفیت طرح غدیر بهره‌مند شوند.مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همان‌طور که در شهر خرمشهر شاهد ارتقای چشمگیر کیفیت آب بودیم، انتظار داریم تا کیفیت آب آبادان نیز با اقداماتی که در حال اجرا است بهبود چشمگیری پیدا کند.

اختصاص ۸۰ میلیارد تومان برای اصلاح شبکه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز از اختصاص ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر در سال جاری خبر داد.اسماعیل زمانی با اشاره به اینکه آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر یک موضوع ملی و استانی با تخصیص اعتباراتی ملی است، گفت: با بروز شوری آب، تلاش‌های فراوان مسوولان برای انتقال آب شرب شیرین و با کیفیت به شهرهای آبادان و خرمشهر با دو خط انتقال مجزا انجام گرفت.وی افزود: با انتقال بیش از ۲۳۰ هزار مترمکعب آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از رودخانه کرخه در قالب طرح غدیر۲، موضوع برداشت آب از رودخانه بهمنشیر به حداقل و در نهایت به صفر رسیده و به این ترتیب آب با ای‌سی مناسب به دست مردم می‌رسد.زمانی اظهار کرد: موضوع آب‌شیرین‌کن برای ما حکم پدافند را دارد تا در مواقع اضطرار یا تکرار اتفاقات مشابه آمادگی برای انتقال آب از آب‌شیرین‌کن‌ها به درون شبکه آب را داشته باشیم تا وضعیت مبتلابه دیگر تکرار نشود.

زمانی گفت: امیدواریم با شناسایی مشکلات شبکه توزیع آب در شهرهای آبادان و خرمشهر که اعتبارات طرح مطالعاتی اجرای این طرح را نیز سازمان منطقه آزاد اروند تقبل می‌کند، بتوانیم با اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب، آب کافی و با کیفیت مطلوبی را به دست مردم برسانیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ 27 تیر 97، کد مطلب: 3415151


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین