وی اضافه کرد: من یک پیشنهادی دارم به سازمان سنجش و آن این است که اگر مقدور باشد سهمیه مناطق را در معدل ها اعمال کنند. مناطق بر اساس برخورداری منطقه بندی شده اند و ما این منطقه بندی را در تاثیر سوابق در نظر بگیریم یا یک ضریبی به آنها بدهیم. اینکه ما در کل کشور همه را یک جا ببینیم نه انصاف است و نه دقت نظرهای لازم لحاظ شده است.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: البته در موضوع خود کنکور هم بحث ناعدالتی وجود دارد چون به هر حال کسانی که معدل پایین تری دارند یعنی کمتر از سوادی که لازمه رتبه آوردن در کنکور است برخوردارند. در کنکور هم افرادی که معدل بالاتر دارند با هم رقابت می کنند. پس این ناعدالتی در ذات کنکور هم وجود دارد. به نظرم باید برای رفع ناعدالتی آموزشی در کشور به طور کلی گام های موثری برداریم.
وی همچنین گفت: پیشنهاد مشخص من این است که در جهت تقویت معلمان در تمام شهرها و استان ها، دانشگاه فرهنگیان تقویت شود. آموزش و پرورش خوب می داند در کدام مناطق معلم متخصص کم دارد و می تواند در دانشگاه فرهنگیان آن منطقه را در اولویت بگذارد و نیروی بومی جذب کنند. حتی برای رشته هایی که به طور خاص نیروی متخصص کمتر است می توانند این تخصیص را بدهند. بالاخره بعد از چهار سال با توجه به شروع تقویت دانشگاه فرهنگیان باید بسیاری از مشکلات ما حل شود.
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1397 ، کدخبر: 4356031،www.mehrnews.com
صحبت های آقای بطحایی در برنامه گفتگوی ویژه:
متخصصین ارزشیابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی یک اصل رو دارن واون اصل این هستش که ارزشیابی نباید دفعی و آنی باشد ارزشیابی باید مستمر و مداوم و تدریجی باشد.
یعنی شما طی۴سال با ارزشیابی مستمر که از دانش آموزان انجام میگیرد به این نتیجه میرسی که دانش آموز شایسته تحصیل در پزشکی یا علوم اقتصادی است.⛔️⛔️⛔️
عدالت اموزشی زمانی رخ میده که تموم تلاشمون رو برای عدم اجرای پولی سازی دانشگاه ها بکنیم