پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۴۳۸۰۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در بسیاری از مناطق معلم با سواد نداریم و همین باعث افت تحصیلی شده است؛ برای همین تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور عادلانه نیست.

شعارسال: ضیاء‌الله اعزازی ملکی  درباره تاثیر ۳۰ درصدی قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سال آینده گفت: طبیعی است که امکانات در همه شهرهای ما یکسان نیست و در یک سفری که به چابهار داشتم و از مدارسشان بازدید کردم، این مطلب مطرح شد که در آنجا معلمان متخصص وجود ندارد. ما در بسیاری از مناطق معلم با سواد نداریم و یا حتی کمبود معلم داریم و همین باعث افت تحصیلی شده است. این یک تبعیضی است که متاسفانه وجود دارد. برای همین تاثیر ۳۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور عادلانه به نظر نمی رسد.

وی اضافه کرد: من یک پیشنهادی دارم به سازمان سنجش و آن این است که اگر مقدور باشد سهمیه مناطق را در معدل ها اعمال کنند. مناطق بر اساس برخورداری منطقه بندی شده اند و ما این منطقه بندی را در تاثیر سوابق در نظر بگیریم یا یک ضریبی به آنها بدهیم. اینکه ما در کل کشور همه را یک جا ببینیم نه انصاف است و نه دقت نظرهای لازم لحاظ شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین اظهار کرد: البته در موضوع خود کنکور هم بحث ناعدالتی وجود دارد چون به هر حال کسانی که معدل پایین تری دارند یعنی کمتر از سوادی که لازمه رتبه آوردن در کنکور است برخوردارند. در کنکور هم افرادی که معدل بالاتر دارند با هم رقابت می کنند. پس این ناعدالتی در ذات کنکور هم وجود دارد. به نظرم باید برای رفع ناعدالتی آموزشی در کشور به طور کلی گام های موثری برداریم.

وی همچنین گفت: پیشنهاد مشخص من این است که در جهت تقویت معلمان در تمام شهرها و استان ها، دانشگاه فرهنگیان تقویت شود. آموزش و پرورش خوب می داند در کدام مناطق معلم متخصص کم دارد و می تواند در دانشگاه فرهنگیان آن منطقه را در اولویت بگذارد و نیروی بومی جذب کنند. حتی برای رشته هایی که به طور خاص نیروی متخصص کمتر است می توانند این تخصیص را بدهند. بالاخره بعد از چهار سال با توجه به شروع تقویت دانشگاه فرهنگیان باید بسیاری از مشکلات ما حل شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 مرداد 1397 ، کدخبر: 4356031،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علائی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
تناقض
صحبت های آقای بطحایی در برنامه گفتگوی ویژه:
متخصصین ارزشیابی آموزشی و پیشرفت تحصیلی یک اصل رو دارن واون اصل این هستش که ارزشیابی نباید دفعی و آنی باشد ارزشیابی باید مستمر و مداوم و تدریجی باشد.
یعنی شما طی۴سال با ارزشیابی مستمر که از دانش آموزان انجام میگیرد به این نتیجه میرسی که دانش آموز شایسته تحصیل در پزشکی یا علوم اقتصادی است.⛔️⛔️⛔️
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
لطفا مسئولان تاثیر را مثبت کنند از پیچیده تر کردن مشکل با طرح هایی مثل سهمیه و.... مشکل را بد تر نکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
ا.ف75
عدالت اموزشی زمانی رخ میده که تموم تلاشمون رو برای عدم اجرای پولی سازی دانشگاه ها بکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین