پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۷
علیرضا فتحی گفت: هنر دولت نادیده گرفتن شرکای اجتماعی است چراکه اگر برای آنها ارزش قائل بود پیش از ارئه طرح دو فوریتی تفکیک وزارت رفاه از تعاون و کار، با آنها مشورت می‌کرد.

شعار سال: علیرضا فتحی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار) از تصمیمات شتاب‌زده دولت در تفکیک وزارتخانه‌ها بدون جلب نظر شرکای اجتماعی خود انتقاد کرد و اظهار داشت: هنر دولت نادیده گرفتن شرکای اجتماعی خود است؛ چراکه اگر برای آنها ارزش قائل بود پیش از ارئه طرح دو فوریتی تفکیک وزارت رفاه از تعاون و کار، با آنها مشورت می‌کرد.

وی افزود: سیاست‌گذاری‌های رفاهی دولت به اندازه سیاست‌های اقتصادی‌اش پریشان است و می‌خواهد در سریع‌ترین زمان ممکن کاری بکند که همه از او راضی باشند غافل از اینکه در حال تشییع تابوت رفاه و سپردن آن به گورستان تاریخ است.

این فعال صنفی کارگری با تاکید بر اینکه رفاه و تامین اجتماعی مقولاتی هستند که آینده کشور با آن گره خورده است، گفت: اگر خیر جامعه را می‌خواهیم نباید رفاه و تامین اجتماعی را از حوزه کار جدا کنیم؛ مردم کار می‌کنند که رفاه و آتیه داشته باشند اما تلقی عده‌ای هم این است که رفاه برای مردم نیست و باید آن را اسیر سیاسی‌کاری کرد.

این عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار افزود: وقتی می‌گوییم مردم از فقر و کاهش قدرت خرید خود نگران هستند و وعده‌های سرخرمن نمی‌خواهند، عده‌ای می‌گویند این به شما چه ارتباطی دارد؛ بگذارید دولت کار خودش را انجام دهد؛ چراکه ما برای معیشت مردم برنامه داریم! حالا با طرح دوفوریتی جدایی وزارت رفاه متوجه شدیم که منظورتان از برنامه داشتن چه بود.

فتحی با بیان اینکه جدایی وزارت رفاه تنها بوی کلید زدن کار سیاسی و اقتصادی را می‌دهد، گفت: تلقی بخش‌هایی از حاکمیت این است که وقتی ما به تضییع حقوق مردم به واسطه بی‌تدبیری‌ها اعتراض می‌کنیم، می‌خواهیم برای خود امتیازی بگیریم اما واقعیت این است که آینده پیش چشم ما تیر و تار می‌نماید. پس تا دیر نشده از تصمیم خود بازگرید و حوزه رفاه را فدای مصلحت‌های سیاسی خود نکنید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار 4 مرداد 97، کدمطلب: 648300، www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین