پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۸۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تجمع دانشجویان در اعتراض به حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در برخی از مراکز دانشگاهی واکنش نشان دادند.

شعار سال: دانشجویان دانشگاه‌های تهران روز گذشته در اعتراض به بازدیدهای بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دانشگاه شهید بهشتی تجمع کردند.

این دانشجویان معترض علاوه بر در دست داشتن عکس‌های شهدای هسته‌ای با پلاکاردهای مختلف اینگونه رفتارها در دانشگاه‌ها واکنش نشان دادند.

خبرنگار حوزه مجلس خبرگزاری آنا به منظور شفاف‌سازی، موضوع را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛ آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل این گفت‌وگو است:

محمدرضا عارف رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: از وزیر علوم سوال می‌کنیم.

سیدحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پاسخ داد: بازدید از مراکز علمی امری عرفی میان کشورهاست. نمایندگان از جمهوری اسلامی ایران هم برای بازدید از مراکز علمی کشورهای اروپایی می‌روند و این امری دو طرفه است. اما اگر موضوع امنیتی باشد، مسئولان امنیتی باید به موضوع ورود پیدا کنند.

علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: بازدید نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای از دانشگاه‌های کشور هیچ توجیه قانونی ندارد. این امر را نه در چهارچوب «ان‌پی‌تی» می‌بینیم و نه در چهارچوب برجام؛ برای ما تعجب آور است که در تعطیلات تابستان عده‌ای بروند دَرِ اتاق استاد را باز کنند و بروند داخل! اینگونه که پیش می‌رود اگر فردا آژانس بخواهد جیب رئیس‌جمهور کشور را هم بگردد کسی نمی‌تواند به آنها بگوید چکار می‌کنید!

وی اضافه کرد: چنین رفتارهایی با حیثیت حقوقی آقایان منافات دارد و عزت ملی و امنیت علمی کشور را به بازی می‌گیرد. متأسفانه کسی هم پاسخگو نیست. نه رئیس جمهور پاسخ می‌دهد و نه وزیر علوم! این چه وضعی است. اینها یکبار غرور ملی ملت را در برجام شکستند و اکنون نیز همین کار را می‌کنند. لذا رئیس‌جمهور باید شخصا برای مردم شفاف‌سازی کند. ایشان قرار بود هر 100 روز یکبار با مردم صحبت کنند، پس چه شد؟ چرا نمی‌آید درباره بازدید آژانس از مراکز علمی ما توضیح دهند؟

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این بازدیدها نباید انجام شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار 8 مرداد 97، کدمطلب: 410447، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
0
0
ا.ف75
خداییش این دیگه اخرت دخالت و وادادگی از هر لحاظه! دم روحانی گرم!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین