پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۹۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیون ایرانی از فیلترشکن استفاده می‌کنند، گفت: راه حل تقویت پیام رسان‌های داخلی روش‌های رانتی نیست.

شعارسال: محمود صادقی  با اشاره به زمزمه‌هایی مبنی بر احتمال رفع فیلتر تلگرام، اظهار کرد: سیاست فیلترینگ، محدود کردن فضا، سانسور و اقداماتی از این قبیل با توجه به اینکه در عصر انفجار اطلاعات قرار داریم محکوم به شکست است و فیلتر تلگرام نیز از این قاعده مستثنی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصولا بستن و محدود کردن موجب تشدید و حساسیت می‌شود و حس کنجکاوی فرد را برای استفاده بیشتر تحریک می‌کند، افزود: در حال حاضر بیش از 30 میلیون ایرانی از ابزار فیلتر شکن استفاده میکنند که این مسئله مضرات زیادی را به دنبال دارد.

وی افزود: این فیلتر شکن‌ها خود بد افزار به شمار می‌آیند و بسیاری از این فیلترشکن‌ها ابزاری برای سرقت اطلاعات محسوب می‌شوند؛ افزون بر این مسئله استفاده عمومی از فیلترشکن برای سنین پایین مضر است و زمینه‌ای برخی از این فیلترشکن‌ها مخاطب را به صورت هدایت شده به سایت‌های مستهجن سوق می‌دهد.

اعتمادسازی مهم‌ترین فاکتور برای جذب مخاطب است

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه راه حل تقویت پیام رسان‌های داخلی ایجاد فضای رانتی نیست، افزود: در درجه نخست باید برای استفاده کاربران ایرانی از فضای مجازی اعتمادسازی کرد و پس از آن نیز مزیت‌های رقابتی پیام‌رسان‌ها را ارتقا داد.

صادقی با طرح این سئوال که باید مشخص شود هدف از فیلترینگ چه بوده است، ادامه داد: آیا هدف از این فیلترینگ چیزی به غیر از محدود کردن دسترسی مردم به چند کانال خبری دروغ پرداز بود؛ درحالیکه امروز با گستردگی بالای اپلیکیشن‌ها دیگر نمی‌توان جلوی سیل اطلاعات را گرفت و در صورت فیلتر تلگرام، مخاطبان باز هم به راحتی به اطلاعات مد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار:5مرداد1397 ، کدخبر: 395712: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
ا.ف75
اینم دستاورد اقایون از فیلتر کردن تلگرام! شاد باشید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین