پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۶۹۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
عضو سابق شورای شهر تهران درباره عدم تمایل برخی از اعضای شورای شهر به افشانی،گفت:متاسفانه بده بستان‌های سیاسی در انتخاب افشانی منجر به عدم تمایل اعضای شورای شهر به این انتخاب شده و این نگرانی وجود دارد که آیا وی در شهرداری دوام می‌آورد؟

شعار سالمرتضی طلایی عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به پایین بودن نمره کارنامه شورای شهر در یک سال گذشته به انتخاب شهردار دراین کارنامه اشاره کرد و گفت: اگر اعضای شورای پنجم که بالغ بر یک سال از دوره فعالیت کاری آنها گذشته است امروز قصد یک جمع بندی داشته باشند و مایل به ارائه کارنامه‌ای از عملکرد خود به مردم باشند به طور طبیعی در حوزه‌های مختلفی باید پاسخگوی مردم تهران باشند. اولین و مهمترین حوزه‌ای که باید در قبال آن به شهروندان تهرانی توضیح دهند موضوع انتخاب شهردار و مدیر شهر است. هر چند این موضوع تا کنون بارها مورد بحث قرار گرفته اما در واقع اگر اعضای شورای شهر تهران منصفانه قصد پاسخ به این سوال را داشته باشند سخن قابل دفاعی درباره انتخاب شهردار تهران نخواهند داشت.

وی دراین باره افزود: انتخاب آقای نجفی انتخاب کاری نبود بلکه انتخابی کاملا سیاسی و مبتنی بر بده بستان‌های سیاسی بود. این انتخاب از همان روزهای اول علی رغم تاکید کارشناسان که از آن به خوبی یاد نمی‌کردند با حمایت و پشتیبانی شورای شهر رو به رو شد و نشان داد آنچه کارشناسان از نماندن نجفی عنوان می‌کردند به منصه ظهور رسید و شهر با چندین ماه توقف از حضور نجفی خالی و ایشان در شهرداری تهران باقی نماند. گزینه بعدی سرپرست شهرداری تهران بود که امکان صورت دادن کاری در شهر را به لحاظ قانونی نداشت تا اینکه نوبت به گزینه دوم شورای شهر یعنی آقای افشانی رسید. هر چند افشانی مدیری اجرایی است اما آنچه تا کنون از رفتار و سخنان اصلاح طلبان از شورای شهر و کارشناسان منتشر شده نشان می‌دهد خروجی کار مناسب نیست و گویا شورای پنجم یک بار دیگر نسبت به افشانی نظر مثبت و یک پارچه ای ندارد.

عضو سابق شورای شهر تهران با اظهار نگرانی درباره عدم تمایل برخی از اعضای شورای شهر به افشانی گفت: متاسفانه بده بستان‌های سیاسی در انتخاب آقای افشانی منجر به عدم تمایل اعضای شورای شهر به این انتخاب شده لذا یک بار دیگر این نگرانی وجود داردو که آیا افشانی در شهرداری تهران دوام می‌آورد؟ ماندگاری وی تا چه حد خواهد بود؟ بنابراین اصلی ترین موضوع یا اولین موضوعی که باید نمره قبولی برای اعضای شورای شهر بگیرد تا کنون مردود شده است که آن چیزی غیر از انتخاب مدیر شهر تهران نیست.

طلایی برنامه‌های ناقص شورای شهر را اینگونه عنوان کرد: در سیاست گذاریها، تعیین راهبردها و مسیر راهی که مدیریت شهری باید طی کند براساس برنامه‌های پنج ساله‌ای که شورا باید برای شهرداری برش بزند و براساس آن برنامه سالانه را از آن استخراج کنند که مدیریت شهری در سال پیش رو چه اقداماتی را باید انجام دهد متاسفانه در سال گذشته وامسال که نیمه اول سال را پشت سر می‌گذاریم هنوز در بخش پروژه‌های عمرانی، حتی پروژه‌های نیمه کاره هیچ اتفاق خاصی صورت داده نشده, حتی به اذعان خود اعضای شورای پنجم پروژه هایی که در مدیریت قالیباف تا 90درصد رسیده بود در این دوره به اتمام و سرانجام نرسیده است.

وی افزود: در واقع در این کارنامه اعضای شورای شهر در پیش بینی‌ها برای تامین منابع و مصارف شهر نگاه کارشناسانه و واقع بینانه‌ای را نتوانستند به خوبی اعمال کنند, هر چند که با بودجه مشخص و برنامه مشخص شهر را تحویل گرفتند و عدد درآمدها و هزینه‌ها کاملا مشخص بود اما به گفته کارشناسان بودجه به صورت شتاب زده‌ای مورد استفاده قرار گرفته که ناشی از اظهار نظرهای غیر کارشناسی و تصمیمات بدون اولویت است که آقایان را در درآمد زایی شهر تهران در مشکلات اساسی قرار دارد. هنگامی که منابع درآمد زایی شهر را مسدود کردند و با موضع گیریهای غلط و ژورنالیستی از شهر فروشی سخن گفتند متوجه اشتباه خود شدند بنابراین می‌توان گفت در بخش سیاست گذاری اعضای شورای پنجم سیاست گذاری مبتنی بر نگاه کارشناسانه و عالمانه و تجربه‌های گذشته نداشته و آنچه تا کنون گفته شده و رقم خورده مبتنی براحساسات ،هیجانات و حرفهای بی پایه واساس بوده است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم کارآمدی در حوزه مسائل اجتماعی درمدیریت شهری شورای اسلامی گفت: در حوزه تامین منابع و مصارف نیز اعضای شورای شهر به طور طبیعی نتوانستند دراین بخش هم مثمر ثمر واقع شوند حتی در بخش‌هایی که عزیزان در حوزه‌های اجتماعی اظهار نظر داشتند که می‌خواهیم شهر را شهر اخلاق و فرهنگ کنیم خروجی‌های آن در جامعه به هیچ وجه به چشم نمی‌آید. آنچه در دوره مدیریت شهری قالیباف دنبال شد توجه به موضوعاتی چون متکدیان ،کارتن خوابها، معتادین متجاهر؛ کودکان کار و ...بود که با اقداماتی توسط مدیریت شهر سر وسامان داده شده بودند که متاسفانه با روی کار آمدن شورای پنجم این دست از اقدامات نیز یکی پس از دیگری تعطیل شد.

وی تعطیلی شورایاریها را ناشی از فعالیت های سیاسی دانسته و دراین باره گفت: حتی دربخش مشارکت‌های مردمی که یکی از مهمترین موضوعات مدیریت شهری به شمار می‌رود تا مردم در اداره شهر خود سهیم باشند ساز وکاری از قبل برای آن با عنوان شورا یاری‌های محلات اندیشیده شده بود که متاسفانه امروز به تعطیلی کشیده شده است. با یک حضور یا یک تماس متوجه می‌شوید که شورایاریهای شهر تهران تعطیل است یا بهتر است عنوان شود که به باشگاه سیاسی تبدیل شده و به جای رسیدگی به امور مردم محلات کارهای سیاسی در آن انجام میشود. اینها واقعیات تلخی از نوع مسوولیت اعضای شورای پنجم است که بیان آن خوشایند نیست اما در عمل مصادیق فراوانی دارد.

طلایی گفت: متاسفانه باید گفت دوستان در شورای شهر تا کنون کارنامه قابل دفاعی ندارند. با مراجعه به افکار عمومی و نظر سنجی از شهروندان تهرانی به این مهم می‌رسید که مردم از عملکرد شورای شهر رضایتی ندارند. هر چند که یک سال از عمر شهر تهران دراین دوره مدیریتی گذشت اما به آن می‌توان به صورت یک تجربه نگاه کرد، لذا انتظار می‌رود خود اعضای شورای شهر با نگاهی به کارنامه یک ساله اشان دلایل عدم موفقیت‌هایشان را استخراج و مبتنی بر یک نگاه واقع بینانه به دور از مسائل سیاسی با آسیب شناسی بتوانند سالهای پیش رو را به اداره مطلوب شهر تهران اختصاص دهند.

عضو سابق شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: بی شک شهر موجود زنده‌ای است و دائما در حال حرکت به جلو است از این رو اگر نیازهای این موجود زنده به طور متناسب تامین نشود، شادابی و کارامدی خود را از دست می‌دهد لذا برای عدم ابتلای این موجود زنده به فرسودگی و ناکارآمدی نیاز به درمان واقدامات فوری دارد. شاید جبران فرصت از دست رفته به سهولت امکان پذیر نباشد اما می‌توان با تغییر رویکردها به تامین منافع مردم همت گمارد. متاسفانه این رویه در سطح کلان کشور دیده می‌شود, امروز عده‌ای با ایجاد اختلال در مسائل اقتصادی مردم وضعیت را به گونه‌ای بغرنج کرده‌اند که وضعیت معیشت بسیاری از مردم بسیار بد است امید می‌رود با اتخاذ تدابیردرست مردم شهر تهران و مردم کل کشور در سطح کلان مدیریتی مورد توجه قرار داده شوند تا وضع مردم بیش ازاین خراب تر نشود چرا که اخبار منتشر شده درخصوص رانت خواریها و گم شدن های9 هزار میلیارد دلاری آنقدر نگران کننده است که منجربه افزایش خشم عمومی و بی اعتمادی مردم شده و متاسفانه سکوت دولتمردان براین موضوعات به وخامت امر نیز دامن بیشتری زده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار 23 مرداد 97، کدمطلب: 1397884،www.dana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا عجیبه فکر میکنم که نجفی این صندلی رو سحر کرده! هرکی میاد زود میخواد بره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
ا.ف75
من که میگم این منصب بعد از قالیباف روی ارامش رو به خودش نمیبینه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۳
0
0
یعنی باید گریست اگر هنوز سر چنین چیز مهمی سیاسی بازی و منفعت های شخصی سر کار باشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین