پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۸۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان از تخصیص اعتبار برای کنترل ریزگردها در هوای استان خبر می‌دهد.

شعار سال: غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان (زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) در شمال استان سیستان ‌و بلوچستان روز گذشته به 60 برابر حد مجاز رسید و نه هزار و 75 میکروگرم بر متر مکعب گزارش شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه غلظت گرد و غبار در هوای سیستان از دوشنبه کاهش می‌یابد، می‌گوید: سرعت باد در سیستان روز گذشته تا 104 کیلومتر بر ساعت هم رسید و تا ساعت‌های پایانی روز غلظت ریزگردها 40 برابر حد مجاز باقی ماند.

عبدالرحمن شهنوازی هم‌چنین به راهکارهای بهبود وضع هوای سیستان اشاره می‌کند و می‌افزاید: وزیر کشور در سفری که ماه گذشته به استان داشت، چهار مصوبه برای بهبود وضع هوا در این منطقه تصویب کرد که در حال حاضر مسئولان استانی پیگیر اختصاص اعتبار آن هستند. او توضیح می‌دهد: تامین 30 میلیارد تومان اعتبار برای مهار ریزگردها و شن‌های روان از طریق مالچ‌پاشی، نهال‌کاری و ایجاد بادشکن، تامین 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید ماشین‌آلات ماسه‌روب برای شهرداری‌ها، اختصاص اعتبار لازم برای ساخت سایت‌های اسکان اضطراری و پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران و تامین 10 میلیارد تومان برای جمع‌آوری شن‌های روان از روستاها و مناطق مسکونی مصوبه‌های وزیر کشور است که پیگیر اجرایی شدن آن‌ها هستیم. شهنوازی به مشکلات پیش آمده در نتیجه بروز گرد و غبار طی روز گذشته هم اشاره و تصریح می‌کند: روز یکشنبه 246 نفر از مردم منطقه سیستان در نتیجه عوارض تنفسی، چشمی و قلبی ناشی از توفان و گرد و خاک به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد، 46 نفر بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان شدند.

 وزش باد شدید، افزایش غلظت ریزگردها و آلودگی هوا موجب شد همه اداره‌ها و نهادهای شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز به جز نهادهای خدمات‌رسان تعطیل شوند. در این مدت دید افقی در جاده‌های ارتباطی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل، زاهدان- بم و ایرانشهر-بم هم کاهش یافت.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 22 مرداد 97، کد مطلب: 26842، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۸
0
0
ا.ف75
حالا ریزگرد خودش کم بود دوستان و همسایه های خارجی هم دارن بهش دامن میزنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
بعد این همه مریضی واذیت شدن مردم چه عجب دلتون سوخت ویه تکونی به خودتون دادین م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۰
0
0
واقعا تخصیص بودجه برای این معضل ضروری بود. امیدوارم مردم شاهد نتایجش بشن
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین