پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۹۰۴۳
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پشت پرده‌هایی از استیضاح وزیر کار و فشار دولت به نمایندگان برای لغو استیضاح گفت: گزارش تخلفات ۱۵۰ صفحه‌ای شرکت ملی مس به کمیسیون تحقیق و تفحص ارائه شده است.

شعارسال: محمدرضا پورابراهیمی امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه امروز هیچ موضوعی با اولویت‌تر از مسائل اقتصادی در کشور نیست که مشکلات زیادی ر حوزه‌های مختلفی به این واسطه ایجاد شده است اظهارداشت: عبور از شرایط اقتصادی نیازمند تبیین این مسئله توسط اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اینکه با تمام مشکلاتی که دشمن علیه کشور ایجاد کرده اما ما توانایی داریم که از معبر سختی که دشمن عبور کنیم افزود: ما جزو 18 کشور دنیا هستیم که از نظر اقتصادی فعال و پویا هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خلاء عدم اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق یک چالش است و مردم را باید با اطلا‌ع‌رسانی صحیح در حوزه اقتصادی مشارکت داد و از پشتیبانی آنها استفاده کرد گفت: اگر وضعیت تحریم‌ها را با تحریم‌های سال‌های قبل مقایسه کنیم تفاوت‌هایی وجود دارد که بارزرین این تفاوت‌ها جداشدن سایر کشورهای دنیا از آمریکا است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط رژیم غاصب اسرائیل و عربستان در کنار آمریکا قرار دارند و هیچ نهاد و سازمان بین المللی در دنیا از جمله سازمان ملل و اتحادیه اروپا، ایران را تحریم نکرده است تصریح کرد: سوء‌مدیریت‌ها و ساختار اقتصادی کشور یکی از دلایل ایجاد مشکلات اقتصادی است که باید به آن توجه شود.

مدیریت ناصحیح دولت در حوزه ارز تبعات سنگینی داشت

پورابراهیمی با بیان ینکه نمونه این سیاست‌های اشتباه، سیاست ارزی بود که دولت آن را اتخاذ کرد و تبعات سنگینی داشت افزود: از 21 فروردین کشور دچار التهاب این تصمیمات شد در حالیکه ما نیازمند یک سیاست ارزی کارشناسی شده بودیم.

وی با اشاره به اینکه در طول این چند دهه همه دولت‌ها مشمول شوک ارزی در کشور بودند اما مدیریت ناصحیح در این دولت باعث مشکلات زیادی شد بیان کرد: خوشبختانه دولت متوجه اشتباه خود شد و راهکارهایی پیشنهاد و بعد از حدود 4 ماه دولت را متقاعد کردیم که مسیر خود را تغییر دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تدبیر هوشمندانه مقام معظم رهبری در هماهنگی قوا ظرفیتی ایجاد کرده تا در نشست‌ها بتوانیم پیشنهادات را به‌صورت صریح به دولت ارائه بدهیم که جای تقدیر دارد.

فرم استیضاح وزیر کار را آخرین نفر امضا کردم

وی با بیان اینکه تا چند ساعت قبل از استیضاح فرم استیضاح وزیر کار را امضا نکرده بودم خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه از همان جلسه اول رای اعتماد به ربیعی وزیر کار مخالف وی بودم و با صحبت‌هایی که شد بنده هم امضاء کردم و توافق کردیم که من به‌عنوان نفر آخر صحبت کنم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه جای تاسف دارد که عده‌ای از دولت به نمایندگان فشار آورده بودند که استیضاح منتفی شود گفت: در جلسه استیضاح هم وضعیتی را دیدیم که بسیار جای تاسف دارد و بعضی از نمایندگان که امضاء کرده بودند حاضر نشدند بیایند و صحبت کنند.

وی با بیان اینکه آقای ربیعی اظهار کرد که دلیل مخالفت بنده با وی این است که فردی به اسم آقای کهنوجی را برای مدیرعاملی مس معرفی کردم و ایشان با این مسئله مخالفت کردند افزود: شرکت ملی مس زیر نظر وزارت صنعت است و مدیر آن هم توسط وزیر صنعت تعیین می‌شود و دلیلی ندارد که از وزیر کار ر این رابطه درخواستی بشود و این اظهارات ربیعی وزیر کار بداخلاقی بود.

پورابراهیمی با بیان اینکه انتقادات جدی به آقای پزشکیان دارم، بیان کرد: ای کاش من در مجلس نامی از فرزند کسی نمی بردم، هرچند یادداشت یکی از همکارانم بود که به من داد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: من از آقای پزشکیان و خانواده ایشان عذرخواهی می کنم. البته انتقادات جدی به نوع عملکرد ایشان داشته و دارم.

مطالبات استان از حقوق دولتی معادن را با جدیت پیگیری می‌کنم

وی با بیان اینکه بابت واریز حقوق دولتی معادن به کرمان مکاتباتی انجام شده و مطالبات زیادی استان کرمان دارد افزود: دولت نمی‌گوید که این مطالبات حق کرمان نیست و مشکلات کشور را مطرح می‌کند که بر اساس اولویت پیگیری می‌کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه از نظر قانونی حق با استان کرمان است و به آقای نوبخت هم عنوان کردیم که این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد چرا که این حق مردم استان کرمان است گفت: مسئله تعیین‌تکلیف استاندار کرمان را به وزیر کشور اعلام کردیم و مجمع نمایندگان دو نفر را به دولت پیشنهاد داده است.

انتخاب استاندار جدید کرمان باید تعیین تکلیف شود

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان متولی ندارد بیان کرد: تاکید مجمع مایندگان استان بر بومی بودن استاندار است و مخالف صد در صدی حضور استاندار غیربومی هستم.

وی با اشاره به اینکه به دولت اعلام کردیم که صراحتا و در اسرع وقت نظر خود را در رابطه با استاندار پیشنهادی و شخص آقای فدایی اعلام کند افزود: اگر فدایی به هر دلیلی امکان تصدی استانداری کرمان را ندارد مجمع نمایندگان افراد دیگری را به دولت پیشنهاد می‌دهد.

مسئولان اموال و دارایی‌های خود را شفاف کنند

پورابراهیمی با بیان اینکه در حوزه مقابله با فساد اقتصادی تنها راهکار شفافیت است و مسئولان باید اموال و دارائی‌های خود را شفاف اعلام کنند و اشکالی هم ندارد گفت: اکثر مسئولان ما انسان‌های سالمی هستند اما عده‌ای ناچیز باعث این مشکلات می‌شوند و بی‌اعتمادی در جامعه را ایجاد کردند که باید با آنها برخورد قاطع شود.

وی با اشاره به اینکه از دولت خواستاریم که در ارتباط با معرفی وزیر جدید حساس باشد و بداند که وزیر کار لوکوموتیو اقتصاد کشور است و اگر خوب حرکت کند بقیه وزارتخانه‌ها را نیز با خود می‌کشد و می‌برد افزود: وزیر کار باید مسلط به اقتصاد و میدانی باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما آدم باکلاس نمی‌خواهیم و فردی باید به‌عنوان وزیر کار معرفی شود که میدانی و جهادی در این وزارتخانه وارد شود گفت: تنها راه نجات شرکت ذغالسنگ این است که به تک خریدار ذغال را نفروشد.

وی با اشاره به اینکه شرکت ذغالسنگ استان باید صادرات ذغالسنگ را در دستور کار خود قرار دهد که خوشبختانه در هفته‌های گذشته و براساس گزارش این شرکت سه محموله ذغال از معادن ذغالسنگ کرمان صادر شده است افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور بهترین اقدام برای ذغالسنگ کرمان صادرات است.

پورابراهیمی با بیان اینکه شرکت ذغالسنگ با استفاده از ظرفیت صادرات ذغال در استان می‌توان در آینده نزدیک هم اشتغالزایی جدید انجام دهد و هم حقوق معوقه کارکنان و کارگران ذغالسنگ را بپردازد گفت: تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس منتفی نشده و بنده به‌عنوان عضو کمیسیون تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس گزارش تخلفات 150 صفحه‌ای خودم را به این کمیسیون ارائه دادم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار: 22 مرداد 1397 ، کد خبر: 1801316 ، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین