پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۵۰۰۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تشویق بی سوادان به سواد آموزی و افزایش درامد آنان به بی سوادانی که در سال جاری سواددار شوند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود
شعار سال:استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تشویق بی سوادان به سواد آموزی و افزایش درامد آنان به بی سوادانی که در سال جاری سواددار شوند تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود.

علی محمد احمدی اظهار داشت: در جهت تشویق و ترغیب افراد بی سواد برای حضور در کلاس های سوادآموزی و ارتقاء شاخص باسوادی در استان از طریق بانک های عضو شورای هماهنگی بانک ها به بی سوادانی که در سال 97 باسواد شوند تسهیلات قرض الحسنه تعلق می گیرد.
وی افزود: همچنین بی سوادانی که باسواد شوند برای نخستین سال برای دریافت تسهیلات روستایی کم بهره در اولویت قرار می گیرند.
احمدی بیان کرد: این تسهیلات در شوراهای آموزش و پرورش و پشتیبانی سوادآموزی در شورای هماهنگی بانک ها مطرح و به تصویب رسیده که علاوه بر آن از سوی سازمان نهضت سوادآموزی نیز مبلغ یک میلیون و 520 هزار ریال به هر سوادآموز پاداش تعلق می گیرد.
وی عنوان کرد: تسهیلات قرض الحسنه برای افرایش نرخ بی سوادی اعطا و بانک ملی بیشترین سهم را در این زمینه دارد.
مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد پیش از این گفته بود که حجم ابلاغی استان برای باسواد شدن در دوره سوادآموزی در سال 97 حدود 2 هزار و 655 نفر است که آزمون آن ها پس از دوره پنج ماهه برگزار می شود.
وی افزود: در پایان دوره هر تعدادی که نمره قبولی کسب کنند به یکی از بانک ها برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه معرفی می شوند.
نرخ باسوادی در استان براساس سرشماری سال 95 به میزان 92.7 است که ارتقاء آن مستلزم مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی است.
اهدا جوایز از سوی برخی دستگاه های اجرایی، اعطای گواهینامه در زمینه طرح های کشاورزی و فنی وحرفه ای براساس تفاهم نامه ها و اعزام به اردوهای مشهد مقدس از مهمترین مشوق ها برای حضور در دوره سوادآموزی از سوی اداره ها، نهادها و دستگاه های اجرایی طی سال گذشته در کهگیلویه و بویراحمد بود.
علاوه بر دوره سوادآموزی در سال97 هزار و 142نفر در دوره انتقال سواد و هزار و 838 نفر در دوره تحکیم سواد در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های سوادآموزی شرکت می کنند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگراری ایرنا، تاریخ انتشار27مرداد97، کدخبر: 83005242، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۹
0
0
ا.ف75
باید رسید به این استان های محروم! نمیشه همینطور رها کرد! توی این استان ها بی نهایت نخبه در زمینه های مختلف هست! نباید نادیده گرفته بشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین