پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۵۰۵۳۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰
پس از اعلام مدیر عامل شرکت عمران پرند مبنی بر عدم افزایش قیمت مسکن، یکی از پیمانکاران افزایش ناگهانی 20 تا 30 میلیونی به متقاضیان اعلام کرد.

شعارسال: محسن وطن‌خواهی مدیر عامل شرکت عمران پرند هفته گذشته در نشست خبری خود با خبرنگاران با تأکید بر اینکه افزایش قیمت مسکن مهر در سال 96 رخ داده و دیگر این افزایش قیمت را نخواهیم داشت، گفت: ‌در شهر جدید پرند مقرر شده بود 96 هزار واحد مسکونی احداث شود که تاکنون 65 هزار واحد آن افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه 29 هزار واحد مسکونی هنوز تحویل داده نشده است، گفت: این واحدهای مسکونی باقیمانده، پیشرفتی حدود 80 تا 90 درصد دارند؛ بنابراین تنها 6 هزار و 860 واحد مسکونی است که به دلیل نداشتن خدمات زیربنایی آماده بهره‌برداری هستند، اما تحویل داده نمی‌شود. فعلا مجبور هستیم که هزار و 500 واحد در هفته دولت امسال به افتتاح برسانیم.

به گفته مدیر عامل عمران پرند با تفاهمات صورت گرفته پرونده مسکن مهر این شهر در اردیبهشت سال آینده بسته خواهد شد. مسکن‌های مهر که به دلیل دریافت آورده پولی بیشتر برای واحدهای مسکونی و همچنین نبود برخی از زیرساخت‌ها و عدم رعایت استانداردسازی در نحوه ساخت با گله‌مندی و اعتراض برخی مهرنشینان مواجه شده است. از این رو خبرنگار فارس به بررسی این موضوع پرداخته است.

پروژه ساختمانی فرابتن 960 واحد 5 طبقه در فاز شش پرند روایت بخشی از ساختمان‌های مسکن مهری است که ساکنان آن از نبود استانداردهای لازم در نحوه ساخت خانه‌ها و دریافت نکردن واریزی‌های اضافی مسکن، گله‌مند هستند

.

خانم رضایی یکی از ساکنان مسکن مهر فرابتن است که علاوه بر گله‌مندی از نبود زیرساخت‌های لازم، از عدم بازگشت مابه‌ التفاوت واریزی‌های خود می‌گوید؛ در ابتدا قرار بود برای تحویل واحدهای دو خوابه مسکن مهر در سال 90 مبلغ 9 میلیون و 400 هزار تومان پرداخت کنیم اما هر سال که جلوتر می‌رفتیم مبالغی به آن افزوده می‌شد تا اینکه واریزی‌های ما به 20 تا 30 میلیون تومان رسید.

وی می‌افزاید: براساس تعیین وام‌های مسکن مهر که 25 تا 30 میلیون تومان تعیین شد اکنون هر متقاضی 5 تا 10 میلیون تومان ما‌به التفاوت طلبکار می‌شود؛ چرا که وام‌های مهرنشیان افزایش یافت و به این علت این مبالغ اضافی را متقاضیان می‌توانند از عمران خواستار شوند. موضوعی که خود شرکت فرابتن و عمران بر آن صحه گذاشتند و ما مدتی است که پیگیر دریافت واریزی‌های اضافی خود هستیم.

همچنین آقای بخش‌بر از دیگر ساکنان فرابتن، در این‌باره می‌گوید؛ نبود زیرساخت‌ها موجب شده است که دانش‌آموزان ما از فاز شش به فاز چهار برای درس خواندن بروند. علاوه بر این خدمات شهری شرکت عمران همکاری زیادی در نظافت و جمع‌آوری زباله‌های ساکنان فرابتن انجام نمی‌دهد که این امر مشکلات مهرنشیان این منطقه را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به این‌که از 960 واحد مجتمع فرابتن نزدیک 130 واحد آن اکنون مسکونی است، گفت: علاوه بر اینکه آورده‌های پرداختی ما به شرکت عمران زیاد تشخیص داده شده است و نسبت به واریزی‌هایمان مبالغی از 5 تا 8 یا 10 میلیون تومان طلبکار شدیم، اکنون شاهد این هستیم که دیگر واحدهای این مجتمع با تاخیر به مالکان آن پرداخت می‌شود چرا که اگر یک سال دیرتر این واحد تحویل مالک آن شود دو میلیون تومان به بهای قبلی آن افزوده می‌شود.

این مهرنشین مجتمع فرابتن، ادامه می‌دهد: نانوایی و مدرسه از نیازهای ضروری ما است که متاسفانه هنوز نداریم. برای خرید نان باید به دیگر فازهای مهرنشین برویم وکلی کرایه ماشین پرداخت کنیم.متاسفانه خراب بودن آسانسورها در این مجتمع‌های 5 طبقه مزید بر مشکلات ما شده است و حتی برای پایین آوردن بیماران خود با دغدغه فراوانی روبه‌رو می‌شویم چرا که آسانسورها هنوز فعال نشده است

.

افزایش ناگهانی قیمت نجومی۲۰ تا ۳۰میلیونی مسکن مهر در پرند

از سویی دیگر گفته می‌شود اعضای صنف نقاشان مسکن مهر پرند پس از انتظار طولانی چندین ساله در تحویل واحد مسکن مهر، با خواسته ۲۰ تا ۳۰میلیونی از سوی مسوولین و پیمانکاران این سازنده مواجه شده‌اند. متقاضیان مسکن مهر پس از چندین سال انتظار و کاهش شدید ارزش سهم آورده خود دیگر توان واریزی پول‌های اضافی را ندارند.

تقوی یکی از متقاضیان صنف نقاشان در این‌باره می‌گوید؛ تعویض قرارداد اولیه اعضا، محاسبه مبهم قیمت مسکن، عدم پاسخگویی از تاخیر چندین ساله و افزایش قیمت کمرشکن مسکن‌های مهر موجب شده است که دیگر اقدامی برای افزایش واریزی به تعاونی‌های مربوطه انجام ندهیم؛ چرا که معتقدیم با تاخیر چند ساله تحویل پروژه‌ها اکنون نباید واریزی‌های اضافی از متقاضیان صورت گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: آیا افزایش وام بانکی ۴۰میلیونی و سهم آورده ۴۵میلیونی متقاضیان مسکن صنف نقاشان مسکن مهر پرند و تاخیر چندین ساله در تحویل واحدها، رنج و مشقت متقاضیان مسکن مهر را به همراه نمی‌آورد.

حال باید دید چه اندازه سخنان مدیر عامل شرکت عمران پرند در جمع خبرنگاران که بر نبود افزایش قیمت مسکن‌های مهر تاکید داشت رنگ واقعیت می‌گیرد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس تهران، تاریخ انتشار: 29مرداد 1397 ، کدخبر: 13970522000547،www.tehran.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
ا.ف75
همین کم مونده بود که این خونه های بی کیفیت هم بخوان سر به فلک بکشن! مردم واقعا به چی امید داشته باشن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
مگه مسکن مهر هنوز متقاضی هم داره؟ مگه اینکه تو تهران به خاطر جمعیت و گرونیه بقیه خونه های مستقل یا برج ها هنوز هم برای مسکن مهر متقاضی باشه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین