پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۲۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
«برجام فاقد بند مربوط به حل اختلاف از طریق دیوان دادگستری بین‌المللی لاهه است و موارد شکایت ایران خارج از چهارچوب پیمان مودت است.»

شعار سال: همزمان با آغاز کار دیوان دادگستری بین المللی برای رسیدگی به شکایت ایران علیه امریکا در خصوص بازگشت های هسته ای توسط ایالات متحده، آمرکا با ارسال نامه ای به این دیوان شکایت ایران را رد کرد.

در متن نامه ای که در رسانه های آمریکایی منتشر شده است آمده که« برجام فاقد بند مربوط به حل اختلاف از طریق دیوان دادگستری بین المللی لاهه است و موارد شکایت ایران خارج از چهارچوب پیمان مودت است


رسیدگی به پرونده شکایت ایران از آمریکا به دلیل بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای، امروز دوشنبه ۲۷ اوت (پنج شهریور) در دیوان بین المللی دادگستری در لاهه اکنون آغاز شده است.

در این دادگاه وکلای دولت جمهوری اسلامی از دیوان بین المللی خواهند خواست تا حکم به رفع تحریم‌هایی بدهد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بعد از خروج این کشور از توافق هسته‌ای ایران (برجام) علیه ایران وضع کرده یا خواهد کرد.

ایران در شکایت خود به "عهدنامه مودت و روابط اقتصادی و حقوق کنسولی" بین ایران و آمریکا استناد کرده که در سال ۱۹۵۵ میلادی (۱۳۳۴ شمسی) بین دو دولت منعقد شد.

ایران می‌گوید که وضع تحریم‌های تازه که دور دوم آن در ماه آبان صنعت نفت و انرژی ایران را هدف خواهد گرفت، ناقض مفاد عهدنامه مودت میان دو کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت قطره، تاریخ 15 بهمن 94، کد مطلب: 44050784:www.ghatreh.com



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین