پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۱۵۶۶۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۴
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در راستای عدالت آموزشی، 237مدرسه با کمتر از 20دانش آموز در سال تحصیلی جدید در سطح روستاهای استان دایر می شود.

شعار سال:  معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: در راستای عدالت آموزشی، 237مدرسه با کمتر از 20دانش آموز در سال تحصیلی جدید در سطح روستاهای استان دایر می شود. خیرالله رحمانی افزود: از این تعداد 12مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم دایر خواهد شد و این نشان می دهد هیچ دانش آموزی در دورترین نقاط استان هم از امکان تحصیل بی بهره نمی ماند.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید نیز تعداد مدارس با یک دانش آموز به 15مدرسه افزایش می‌یابد اضافه کرد:در مقطع متوسطه نیز 214کلاس با2تا 10دانش آموز در سطح استان فعالیت می کنند.

رحمانی ادامه داد:همچنین55 مدرسه شبانه روزی نیز در قزوین دایر است که امکان بهره مندی از خدمات آموزشی را برای دانش آموزان مقاطع متوسطه فراهم کرده است.

وی گفت: با مدیریت برنامه ریزی شده در آموزش و پرورش بساط طرح روستا مرکزی که دانش آموزان چندین روستا مجبور بودند هر روز مسافت سخت و طولانی را برای رفتن به مدرسه روستای دیگر طی کنند، برچیده شود.

رحمانی افزود: 20 درصد دانش آموزان استان قزوین روستایی هستند که با توجه به آمار سرشماری نفوس و مسکن مبنی بر حضور 25درصد جمعیت استان در روستاها نشان می دهد پوشش تحصیلی در این مناطق به خوبی تحقق یافته است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش قزوین افزود:تعداد کل دانش آموزان استان در سال تحصیلی گذشته232هزار و606نفر بود که در سال جدید با رشد5.70درصدی به245 هزار و 870 نفر خواهد رسید.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 23 شهریور 97، کد مطلب: 83033227، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
ا.ف75
237 مدرسه تنها با 20 دانش اموز! حس میکنم این تو کشور خارجی تنها یک جوک باشه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
حس میکنم اگر شرایط تحصیل بهتر بشه جمعیت کلاسهام بالاتر میره.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین