پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
دولت می‌تواند از این کارت برای انرژی همه خانوارها استفاده کند که به عدالت نیز نزدیک تر است به طوریکه هر ماه سهمیه‌ای با نرخ بنزین آزاد برای هر خانواده در این کارت به صورت نقدی واریز شود تا آنهایی که خودرو نیز ندارند بتوانند از این یارانه استفاده کنند
شعارسال : براساس آمارهای موجود مصرف بنزین در سال ۹۵ به میزان ۵ درصد، در سال ۹۶ به میزان ۸ درصد و در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۷ به میزان ۱۱ درصد رشد داشته است. برای رهایی از این وضعیت ۳ راه کار وجود دارد که راه کار اول استفاده از کارت سوخت بدون سهمیه بندی است به طوریکه دولت ترتیبی اتخاذ کند که مردم فقط از کارت سوخت برای سوختگیری استفاده کنند و اعلام شود اطلاعات کارت سوخت رد یابی و پایش می شود و کارت سوخت جایگاه ها برداشته شود.
اما راه کار دیگر این است که از کارت سوخت به مانند گذشته با درنظر گرفتن قیمت سهمیه و قیمت آزاد مورد استفاده قرار گیرد که این حالت پیشرفته استفاده از کارت سوخت است اما باید گفت که کشور در شرایط فعلی آمادگی شوک اقتصادی ندارد. اگر دولت بخواهد این کار را انجام دهد باید قیمت سهمیه بندی را همین قیمت ۱۰۰۰ تومان در نظر گیرد و قیمت بنزین آزاد را به ۴۰۰۰  تومان برساند تا یارانه‌ای بابت بنزین آزاد پرداخت نشود که اگر دولت بخواهد این کار را انجام دهد باید از سی ان جی به عنوان سوخت جایگزین حمایت کند تا خودروهای عمومی و وانت بارها که غالبا دو گانه سوز هستند از این سوخت بیشتر استفاده کنند.
استفاده از کارت انرژی به عنوان راه کار سوم است. دولت می‌تواند از این کارت برای انرژی همه خانوارها استفاده کند که به عدالت نیز نزدیک تر است به طوریکه هر ماه سهمیه‌ای با نرخ بنزین آزاد برای هر خانواده در این کارت به صورت نقدی واریز شود تا آنهایی که خودرو نیز ندارند بتوانند از این یارانه استفاده کنند. کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی آن در حال انجام است که می تواند به عنوان گزینه بهتر از کارت سوخت مورد استفاده قرار گیرد.

شعار سال، بااندکی اضافات وتلخیص برگرفته ازکانال اخرین اخبار و تحلیل اقتصاد روز ایران
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین