پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۰۳۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان درحالی‌ وارد فاز اجرا شد که تبعات آن به‌سرعت دامن‌گیر سازمان‌ها و نهادهایی است که مدیرانشان طاقت دل‌کندن از میز خدمت! را ندارند.
شعار سال: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان درحالی‌ وارد فاز اجرا شد که تبعات آن به‌سرعت دامن‌گیر سازمان‌ها و نهادهایی است که مدیرانشان طاقت دل‌کندن از میز خدمت! را ندارند.

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اوایل شهریور ماه در مجلس شورای اسلامی تصویب شد و ۲۴ شهریور ماه نیز از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای اجرا به رئیس جمهور ابلاغ شد و ۲۶ آبان ماه آخرین مهلت حضور بازنشسته‌ها در دولت اعلام شد.

براساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و همه دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند مشمول این قانون شده و همه وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و همه دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر یا تصریح است، جزو این قانون خواهند شد که باید ظرف دو ماه از لازم‌الااجرا شدن این قانون سازمان و دستگاه مربوطه را ترک و تسویه حساب کنند.

برهمین اساس سازمان حفاظت محیط زیست نیز جزو یکی از سازمان‌هایی است که باید قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در آن اجرا شود، پیش از این مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست تعداد بازنشستگان مشمول این قانون را در سازمان متبوعش محدود اعلام کرده و گفته بود فقط چهار نفر از مدیران این سازمان جزو بازنشستگان هستند که باتوجه به لازم‌الاجرا بودن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان آنها هم باید از سازمان خداحافظی کنند.

همزمان با پایان مهلت قانونی حضور بازنشستگان در دولت، روز گذشته کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان اولین مسئول در این سازمان سمت خود را ترک کرد.

عبدالرضا سپنجی در این زمینه گفت: آقای شافعی که در طول یک‌سال گذشته در معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط‌ زیست فعالیت داشتند از مهرماه دو مرتبه استعفا داده بودند و روز گذشته یکشنبه ۲۷ مهرماه رئیس سازمان با این استعفا موافقت کرد اما هنوز فرد جایگزین مشخص نیست.

همچنین ناصر مقدسی به عنوان دومین مدیر بازنشسته سازمان محیط زیست مشمول اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شد و کرسی خود را به نرگس صفار واگذار کرد.

صفار که پیش از این به عنوان رئیس گروه سازمان‌ها و پروژه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی سازمان حفاظت محیط زیست فعالیت می‌کرد زین پس به عنوان سرپرست مرکز امور بین‌الملل و کنوانسیون‌های سازمان به کار خود ادامه خواهد داد.

علی‌رغم این قانون هم اکنون تعدادی از مسئولان سازمان محیط زیست از جمله فرهاد دبیری مسئول دبیرخانه شورای عالی محیط زیست، حمید جلالوندی مدیرکل ارزیابی زیست محیطی، سرحد مسئول دفتر رئیس سازمان محیط زیست و خراسانی مشاور رئیس سازمان جزو بازنشستگانی محسوب می‌شوند که خبری از استعفا و ترک خدمت آنها نیست و همچنان در پست سازمانی خود مشغول به کار هستند، البته مدیر روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است این افراد به صورت پاره وقت و یک‌سوم ساعت اداری کارمندان رسمی و در سمت مشاور همکاری خود را با سازمان ادامه می‌دهند.

به نظر می‌رسد علی رغم الزام قانونی به منع به‌کارگیری بازنشستگان در دولت هنوز هم تعدادی از مسئولان تمایلی به جدایی از سمت دولتی خود را ندارند و زور قانون هم به آنها نمی‌رسد و نمی‌تواند آنها را از ادامه خدمت باز دارد و این موضوع حتی مسئولان را به فکر استفاده از رانت و استناد به اسناد جعلی کرد گویا وابستگی به صندلی‌های مدیریتی چنان شدت یافته که  نمی‌خواهند از گردونه مدیران دولتی خارج شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 29 آبان 1397، کدخبر: 327196 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
0
0
ع.ق74
یکی از قانونهای بسیار خوبیه که باید کاملا در کشور اجرا بشه
بدون استثنا
این میتونه یه روح تازه تو بدن خسته سیستم اداری کشور بدمه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین