پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۷۲۳۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه موسسات آموزشی درصدی از درآمد خود را به آموزش و پرورش می‌پردازند، گفت: در صورتی که این وزارتخانه محتوای کتب درسی را تغییر ندهد نمی‌توان دست مافیا را از مدارس کوتاه کرد.

شعارسال: قاسم احمدی لاشکی با اشاره به ضرورت مبارزه با مافیای کنکور، گفت: اگر وزارت آموزش و پرورش به موسسات آموزشی مجوز ندهد این موسسات نمی‌توانند هیچ گونه فعالیتی در مدارس داشته باشند بنابراین تمامی موسسات در حال فعالیت دارای مجوز هستند؛ در صورتی که مجوز نداشتد نمی‌توانستند به راحتی در مدارس فعالیت کنند.

موسسات آموزشی درصدی از درآمد خود را به آموزش و پرورش می‌پردازند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسات آموزشی درصدی از درآمد خود را به آموزش و پرورش می‌پردازند، افزود: خدمات موسسات آموزشی و نیازهای دانش‌آموزان باید با یکدیگر متناسب باشد از سوی دیگر عملکرد نظام آموزشی با وعده‌های مسئولان آموزش‌و پرورش هم راستا نیست؛ آیا چاپ متعدد کتاب‌های کمک درسی و آموزشی با حذف کنکور در یک راستا است؟

جایگزینی کنکور با سوابق تحصیلی بدون ایجاد زیرساخت؛ گسترش فعالیت مافیا

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در فعالیت موسسات آموزشی نقش موثری دارد چراکه این موسسات نمی‌توانند بدون مجوز فعالیتی داشته باشند، بیان کرد: مادامی که سیستم آموزشی تغییر نکند نمی‌توان برگزاری کنکور را دلیل فعالیت مافیا در حوزه آموزش دانست در صورتی که سوابق تحصیلی بدون ایجاد زیرساخت‌های مناسب جایگزین کنکور شود نقش و فعالیت مافیاها بیشتر خواهد شد.

در صورتی که آموزش و پرورش در حوزه ساختاری و محتوای کتب درسی تغییراتی ایجاد نکند نمی‌توان دست مافیا را از مدارس و نفوذ میان دانش‌آموزان کوتاه کرد

احمدی لاشکی با تاکید بر اینکه باید تمامی سازمان‌ها برای حذف مافیای کنکور به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: در صورتی که آموزش و پرورش در حوزه ساختاری و محتوای کتب درسی تغییراتی ایجاد نکند نمی‌توان دست مافیا را از مدارس و نفوذ میان دانش‌آموزان کوتاه کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: در برخی موارد نمی‌توان موسسات آموزشی را مافیا دانست زیرا این موسسات فعالیت‌های علمی انجام می‌دهند از سوی دیگر آموزش و پرورش نیز با این موسسات در ارتباط است.

فعالیت برخی از موسسات کنکوری نیاز نظام آموزشی را تا حدودی برطرف می‌کند

وی با بیان اینکه اگر قرار است ریشه مافیای زده شود در وهله نخست آموزش و پرورش باید قید مبلغی که از این موسسات به دست می‌آورد را بزند، خاطرنشان کرد: فعالیت برخی از موسسات کنکوری نیاز نظام آموزشی را تا حدودی برطرف می‌کند بنابراین نمی‌توان آنها را مافیا تلقی کرد زیرا بار علمی کشور را تقویت می کند.

مادامی که ساختار نظام آموزشی تغییر نکند حضور موسسات آموزشی در برخی موارد جزو نیازهاست

عضو هیات رئیسه فراکسیون فرهنگیان مجلس با بیان اینکه مادامی که ساختار نظام آموزشی تغییر نکند حضور موسسات آموشی در برخی موارد جزو نیازهاست، تاکید کرد: در حال حاضر آموزش و پرورش به دلیل کمبود معلم ناچار است از معلمان در دوشیفت استفاده کند در این شرایط معلمان چگونه می‌توانند آموزش‌های لازم و درخور را به دانش‌آموزان ارائه دهند.

وی ادامه داد: مدارس سمپاد، نمونه‌دولتی، شاهد، غیردولتی و... بهترین آموزش‌ها را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند بنابراین نمی‌توان دانش‌آموزی که در مدرسه دولتی آموزش دیده را با دانش‌آموز سایر مدارس مقایسه کرد؛ در این مواقع موسسات آموزشی به کمک آموزش و پرورش می‌شتابند.

آموزش و پرورش با برخی از موسسات آموزشی قرارداد دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش با برخی از موسسات آموزشی قرار داد دارد، اضافه کرد: برای ساماندهی وضع موجود باید در نظام آموزشی تحلیل محتوا صورت گیرد ضروری‌ها حفظ و غیرضروری‌ها حذف شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت قطره، تاریخ انتشار: 5آذر1397، کدخبر: 45271198: www.ghatreh.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
س.ح75
باید هم همینطور باشه دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین