پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲
رئیس انجمن داروسازان خراسان‌شمالی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات داروسازان در این استان نبود شرکت‌های پخش دارو در این استان است.

شعارسال: دکتر «آرمان ریحانی»، با اشاره به این‌که فقط یکی دو شرکت پخش دارو در این استان فعالیت می‌کنند، افزود: فعالیت این شرکت‌ها در این استان آنقدر قوی نیست.

وی ادامه داد: هم‌اکنون داروخانه‌های استان داروهای مورد نیاز خود را از شرکت‌های پخش دارو از خراسان‌رضوی و مقداری نیز از گرگان تأمین می‌کنند.

رئیس انجمن داروسازان خراسان‌شمالی با بیان این‌که دارو بر اساس فاکتورهایی چون مصرف مردم هر استان و ... با یک مقدار وزن مشخص اختصاص داده می‌شود، اظهار کرد: اما از آنجایی‌که در این استان شرکت و یا شعبه پخش دارو وجود ندارد، سهمیه خراسان‌شمالی به خراسان‌رضوی داده می‌شود و داروخانه‌های استان باید سهمیه دارویی خود را از آنجا دریافت کنند که در مواقعی نیز این سهمیه واقعی از سوی استان مذکور به این استان داده نمی‌شود.

ریحانی تصریح کرد: به همین علت است که وقتی دارویی در این استان یافت نمی‌شود از سوی داروخانه به بیمار اعلام می‌شود که می تواند داروی مورد نیاز خود را از داروخانه‌های شهر مشهد پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به یکی دیگر از مشکلات فعلی داروسازان این استان یادآور شد: بیمه‌ها با تأخیر مطالبات داروسازان را پرداخت می‌کنند اما داروسازان برای تأمین انبار دارویی خود به نقدینگی نیاز دارند که برخی برای تهیه این نقدینگی مجبور به دریافت اخذ وام می‌شوند اما بانک‌ها وام را با نرخ بهره 25 درصد پرداخت می‌کند که این رقم، عدد زیادی برای داروسازان است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4دی1397 ، کدخبر: 97100402010: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین