پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۰۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۴
معاون وزیر کشور، خراسان شمالی را استان معین منطقه ۳ تهران اعلام و بر هماهنگی بیشتر بین این دو منطقه برای موضوع مدیریت بحران تاکید کرد.نجار با بیان اینکه هر روز بر نگرانی ما نسبت به وقوع حوادث احتمالی در تهران بیشتر می شود، افزود: از این رو ضرورت دارد هماهنگی های لازم با خراسان شمالی به عنوان استان معین افزایش یابد.

شعارسال: معاون وزیر کشور، خراسان شمالی را استان معین منطقه ۳ تهران اعلام و بر هماهنگی بیشتر بین این دو منطقه برای موضوع مدیریت بحران تاکید کرد.

 اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در کارگاه آمادگی مدیریت بحران در خراسان شمالی اظهار کرد: استان ها و شهرستان های معین باید نسبت به حوادث احتمالی یکدیگر شناخت لازم را به دست آورند تا هنگام حوادث بتوانند به خوبی کمک رسانی کنند.

نجار با بیان اینکه هر روز بر نگرانی ما نسبت به وقوع حوادث احتمالی در تهران بیشتر می شود، افزود: از این رو ضرورت دارد هماهنگی های لازم با خراسان شمالی به عنوان استان معین افزایش یابد.

وی تصریح کرد: تجربه ثابت کرده باید در تمام لحظات آمادگی وقوع حادثه ای را داشته باشیم، بنابراین فراهم کردن تجهیزات کمک رسانی به مردم ضروری است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: آمادگی قبل از وقوع حادثه به کمک رسانی سرعت می بخشد و سطح رضایت مردم به هنگام بلایا را افزایش می دهد.

نجار تاکیدکرد: آموزش های لازم برای مواجه مردم با حوادث احتمالی باید به طور مستمر در دستور کار باشد به ویژه افزایش سطح تاب آوری در این رابطه اهمیت دارد.

وی مدیریت بحران را همچون نیروهای مسلح مهم دانست و اظهار کرد: مدیریت بحران باید برای تمامی حوادث احتمالی آمادگی لازم را داشته باشد.

معاون وزیر کشور در ادامه بر خواندن قوانین و دستورالعمل‌های مدیریت بحران توسط مدیران مدیرت بحران استان ها تاکید کرد و گفت: قوانین و دستورالعمل‌های مدیرت بحران باید بر روی میز مدیران باشد و نسبت به ظرفیت‌های مردمی استان شناخت کافی داشته باشند.

نجار در ادامه بر اهمیت ساخت و ساز برای پیشگیری از حوادث ناگوار تاکید کرد و افزود: چنانچه ساخت و سازها براساس قواین و مقررات ساختمان سازی پیش برود قطعا تخریب ها و به دنبال آن خسارات جانی و مادی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰ الی ۷۰ زلزله در کشور رخ می دهد، اظهار کرد: با این وجود ضرورت دارد نسبت به میزان حوادث در مناطق سطح آگاهی ها را ارتقا داد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به مقاوم‌سازی ۵۰ درصد از واحدهای روستایی خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی در این استان مقاوم‌سازی شده که این نشان دهنده اهمیت کار است.

نجار بیان کرد: بیشترین خسارات ناشی از حوادث در کشور به علت وقوع زلزله و سیل و پس از آن خشکسالی و سرمازدگی است.

 کارگاه آموزشی و تمرین ستادی مدیریت بحران با محوریت دو مقوله سیل و زلزله به مدت ۲ روز در بجنورد برگزار شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 13دی 1397 ، کدخبر:4502972 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
مشکل مدیریت بحران یه مشکل ریشه ایه و ما متاسفانه بدبختانه در تمامی نقاط کشورمون چیزی به اسم مدیریت بحران نداریم در هیچ کجا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین