پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۱۸۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
دولت در لایحه بودجه 98 ، بخشی را برای امور فرهنگی، علمی، ورزشی و بورسیه ای دانشجویان اختصاص داده است که بر این اساس برای بورسیه سال 98 دانشجویان مبلغ 130 میلیارد تومان پرداخت می شود
شعارسال: بر اساس لایحه بودجه 98، امور علمی، فرهنگی و ورزشی 216 میلیارد و 220 میلیون تومان اعتبار از دولت دریافت می کند.

اعتبار پیش بینی شده برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان نیز 14 میلیارد تومان است. انجمن های علمی نیز چهار میلیارد و 200 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

بر اساس لایحه بودجه 98 دولت، فعالیت های ورزشی و فوق برنامه دانشجویان برای سال آینده هفت میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار می گیرد. همچنین 130 میلیارد تومان میلیارد تومان به امور دانشجویان بورسیه اختصاص می یابد.

برای شورای عالی انقلاب فرهنگی 573 میلیارد و 500 میلیون تومان و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی 410 میلیارد و 51 میلیون تومان پیشنهاد شده است.

علاوه بر این موارد، 100 درصد وجوه اداره شده پرداختی از محل بازپرداخت وام های شهریه دانشجویی از سال 1385 تا سال 1397 به صندوق های رفاه دانشجویی به عنوان کمک جهت افزایش منابع مالی صندوق های مزبور اختصاص خواهد یافت. این وجوه تا سقف 800 میلیارد ریال پس از واریز به خزانه داری کل کشور به صندوق های مربوط برگشت داده می شود تا بر اساس اساسنامه مصوب، صرف پرداخت وام شهریه به دانشجویان و سایر پرداخت های رفاهی دانشجویی شود.

دولت دوازدهم در سال آینده با انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 290 هزار میلیارد ریال، اقدام به تسویه بدهی های خود به دانشگاه ها برای طرح های خاتمه یافته و یا نیمه تمام عمرانی دانشگاهی خواهد کرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 10 دی 1397 ، کدخبر: 83153873 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین