پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران گفت: دیگر دوران تبلیغات کمونیستی تمام شده و نباید انتظار داشت به سبک قدیم شهر را زیباسازی کرد.

شعار سال: عبدالحسین مختاباد در جلسه علنی روز سه‌شنبه با تبریک موفقیت هنرمندان ایرانی در جشنواره کن گفت: دریافت نخل طلا توسط فرهادی و شهاب حسینی از افتخارات بزرگ کشور است.

وی در ادامه با اشاره به طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» گفت: دو سال است که زیباسازی طرح موفق «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» را اجرایی کرده که از آن اقدامات بی‌نظیر فرهنگی است.

مختاباد با اشاره به اینکه در سال گذشته در زمان سالروز پیروزی خرمشهر، ۱۶ اثر به موضوع فتح خرمشهر اختصاص داشته، گفت: امسال ۳۰ عرصه فرهنگی به سالروز فتح خرمشهر اختصاص داشته و تبلیغاتی با موضوع نیمه شعبان، ۱۰ برابر سال‌های گذشته شده است.

وی تاکید کرد: دوران تبلیغات کمونیستی به سر آمده که از ابتدای خیابان ولیعصر تا انتها را بخواهیم زیباسازی کنیم. آثار هنرمندان ایرانی که آثار بزرگی در حوزه جنگ و آثار مذهبی درخشانی خلق کرده‌اند، در سطح شهر به تصویر کشیده شده است.

رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران همچنین با انتقاد از مخروبه شدن منطقه مرکزی شهر تهران، گفت: در تمام دنیا مرکز شهر محل ایجاد ساختمان‌های بلند است و اطراف آن ویلاسازی می‌شود اما در تهران، قیف را از سر گشادش گرفته‌ایم و شمال شهر پر از برج‌سازی است و منطقه مرکزی تبدیل به مخروبه شده است؛ چه کسی باید پاسخگوی وضعیت کنونی باشد؟ چرا در ۲۰ سال گذشته برنامه‌ریزی درستی برای احیای مرکز شهر تهران نشده است؟

وی به واگذاری شهر آفتاب به مدت شش سال به وزارت ارشاد انتقاد کرد و گفت: شهردار تهران ابتدا باید در صحن شورا تفاهمنامه‌ها را مطرح کند و بعد آن را با دولت امضا کند؛ این درست نیست که در یک برنامه سیاسی، دولت را مسخره می‌کند، از آن طرف این‌گونه به دولت باج می‌دهد؛ تعادل همه چیز خوب است.

مختاباد تاکید کرد: در برنامه‌های این‌چنینی باید شهرداری با شورا مشورت کند.

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395، کد مطلب: 3666555:www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین