پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۸۱۸۶۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به تغییرات ساختاری از تعیین تکلیف برخی مدیران خبر داد.

شعار سال: امیرعلی نعمت‌اللهی رئیس امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره تغییر و تحولات سازمانی این وزارتخانه اظهار کرد: چارت نهایی در حال بررسی و تدوین بوده و هنوز ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: ساختار سازمانی به وسیله کارشناسان مجرب، متخصص و با سابقه حوزه تعلیم و تربیت، سازمان اداری و استخدامی و با نظارت ویژه آقای انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری- استخدامی که از مدیران باسابقه و خوش‌نام آموزش و پرورش هستند انجام می‌شود. نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه با پیگیری‌های ویژه وزیر آموزش و پرورش و اهتمام روزانه در موضوع ساختار سازمانی به منظور داشتن ساختاری بهره ور، متمایز و موثر کار‌ها دنبال می‌شود تا بتوانیم هرچه زودتر سند تحول بنیادین را اجرایی کنیم.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: از نظرات و نقد‌های سازنده هم قبل و بعد از ابلاغ چارت استقبال می‌کنیم و اگر لازم باشد اصلاحات لازم اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه چارت جدید سازمانی ویژگی‌های خاصی دارد، اظهار کرد: برخی از این ویژگی‌ها نظیر تثبیت معاونت تربیت بدنی است؛ در وزارتخانه‌ها اجازه وجود بیش از پنج معاونت نداریم، اما با اهتمام ویژه معاونت تربیت بدنی تثبیت شد تا از این بابت دغدغه‌ای ایجاد نشود و نشاط و شادی و امید در مدارس حاکم باشد. نعمت‌اللهی درباره وجود یا حذف ساختار ویژه امور زنان در آموزش و پرورش گفت: در شرایط فعلی هیچ وزارتخانه‌های معاونت بانوان ندارد و در آموزش و پرورش هم معاونتی به این نام نداریم، اما در ساختار جدید در حال بررسی جایگاهی برای توجه به بانوان هستیم تا این موضوع مبسوط تر و به صورت موثر و فارغ از عناوین به طور ماهیتی دنبال شود.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تصریح کرد: به همکاران خودم در آموزش و پرورش و جامعه بانوان و دختران دانش آموز اطمینان می‌دهم که شرایط بهتر از گذشته و بیش از قبل به این قشر توجه عملیاتی دارد. وی افزود: امروز در ساختار آموزش و پرورش در ادارات کل، سازمان‌ها و مراکز حضور بانوان چشمگیرتر خواهد شد و همواره منتظر فرصت هستیم تا در ساختار مدیریتی از بانوان استفاده کنیم.

تغییرات برخی مدیران آموزش و پرورش در هفته آینده

نعمت‌اللهی از معرفی معاون حقوقی و امور مجلس جدید طی هفته آینده خبر داد و گفت: علاوه بر مسئول این بخش رئیس سازمان پژوهش و برخی دیگر از مدیران آموزش و پرورش با انتصابات جدیدی روبرو می‌شوند همچنین برای تعیین تکلیف معاونت متوسطه طی هفته‌های آ‌تی اقداماتی در دستور کار داریم. سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش درباره اظهارنظر‌هایی که مبنی بر حذف ادارات آموزش و پرورش در مناطق با جمعیت کمتر از پنج هزار دانش آموز مطرح شده بود، اظهار کرد: در این مورد باید منتظر بمانیم لایحه بودجه بعد از کار کارشناسانه در دولت و مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: در قانون مکلف هستیم تا منافع نظام تعلیم و تربیت مورد توجه قرار گیرد و تصمیمات عالمانه با مشورت کارشناسان در این مورد انجام گرفته است بر همین اساس حذف یا ابقای این ادارات نیازمند بررسی بوده و قطعیتی در این مورد نداریم.

نعمت‌اللهی درباره موضوع رتبه بندی فرهنگیان و تعیین تکلیف و اظهاراتی مبنی بر نبود عزم دولت در اجرای این طرح گفت: همه باید صبر کنیم تا لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق به طور کامل بررسی و در صحن ارزیابی شود و اینکه با وجود مضایق مالی کشور موضوع رتبه بندی برای اولین بار در بودجه پیش بینی شده است حاکی از عزم دولت و رئیس جمهور نسبت به اجرای این طرح است و دال بر اهتمام دولت نسبت به نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بودجه پیشنهادی منبع موثقی برای اجرای طرح محسوب می‌شود یا خیر، گفت: درباره موضوعی که هنوز قانون نشده است نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم و در زمینه مسائل مالی و بودجه‌ای باید منتظر تدبیر مسئولان اجرایی باشیم و برای تحقق بودجه مورد نظر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش از نقد سازنده استقبال می‌کند، تصریح کرد: نقد‌های منصفانه که موجب هم افزایی و همراهی آموزش و پرورش می‌شوند ارزشمند می‌دانیم، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی مسائل غیرواقعی و جنجالی با اهداف نامشخص درباره آموزش و پرورش منتشر می‌شود که هیچ کمکی به نظام تعلیم و تربیت نخواهد کرد و موجب اخلال و ایجاد مانع در این نهاد می‌شود. نعمت‌اللهی ادامه داد: البته از همه دلسوزان، منتقدان و فرهیختگان در آموزش و پرورش می‌خواهم در آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت برنامه‌ها و اقدامات مدیران نقد و راهکار ارائه دهند تا بتوانیم اصلاحات لازم را انجام دهیم.

سرپرست امور هماهنگی، ارتباطات و دفتر وزارتی آموزش و پرورش تأکید کرد: به همه نقادان و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت اطمینان می‌دهم آمادگی داریم در جلسات کارشناسانه و با حضور متخصصان و مدیران حوزه‌های مربوطه پاسخگوی ابهامات و اشکالات باشیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر آینده بهتری برای کشور بسازیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار 20 دی 97، کد مطلب: 6792302، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین