پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۸۲۱۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه‌های محاسباتی مسئولان در ارائه آمار از نرخ بیکاری، آذربایجان شرقی را با مشکل مواجه می‌کند.
شعار سال: نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتباه‌های محاسباتی مسئولان در ارائه آمار از نرخ بیکاری، آذربایجان شرقی را با مشکل مواجه می‌کند.

محمد حسن‌نژاد ، با انتقاد از نحوه محاسبات در مدیریت‌ منابع انسانی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: نرخ بیکاری در استان آذربایجان شرقی همواره رقم پایینی اعلام می‌شود، در حالی که اغلب جوانان استان از مشکل بیکاری رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه پاسخ این سؤال را می‌توان در نحوه محاسبه نرخ بیکاری استان جستجو کرد، گفت: مسئولان در محاسبه آمار بیکاری استان ابتدا نرخ مشارکت اقتصادی را محاسبه می‌کنند، به این معنا که چند درصد افراد بالای ۱۰ سال در استان جویای کار هستند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس اضافه کرد: سپس تعداد افراد شاغل محاسبه می‌شود که چند درصد افراد بالای ۱۰ سال را تشکیل می‌دهد و آن را از یک کم می‌کنند تا نرخ بیکاری در استان به دست آید.

وی با بیان اینکه به طور مثال نرخ اشتغال در استان آذربایجان شرقی ۳۵,۹ درصد و در اصفهان ۳۸.۵ محاسبه شده در حالی‌که نرخ بیکاری استان اصفهان ۱۴.۱ درصد و در استان آذربایجان شرقی کمتر از ۱۱ درصد محاسبه شده است.

حسن‌نژاد با بیان اینکه مسئولان برای پایین نشان دادن نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی نرخ مشارکت اقتصادی استان را ۴۰,۴ درصد نشان می‌دهند و این یعنی مردم تمایلی برای کار کردن ندارند. حال آنکه این آمار در استانی مانند اصفهان ۴۴.۹ درصد محاسبه شده است.

وی با بیان اینکه اگر نرخ مشارکت اقتصادی استان آذربایجان شرقی را معادل اصفهان فرض کنیم، در آذربایجان شرقی نرخ بیکاری ۲۰ درصد می‌شود و این یعنی دو برابر آن رقمی که مدیران از نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی اعلام کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم چنین محاسباتی که می‌تواند ضربه سختی به اشتغال استان وارد کند ناشی از بی‌سوادی مدیران باشد و خدای ناکرده عمدی در کار نباشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ انتشار: 23 دی 1397، کدخبر: 351555 ، www.ana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
0
آماری که دولت میده اساسا قابل استناد نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین