پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
رشد سواد اردبیلی ها در مقایسه با قبل انقلاب 52.4 درصد بوده و اکنون در گروه سنی 10 تا 49 ساله ها ،بیش از 91 درصد باسواد هستند.

شعار سال: رشد سواد اردبیلی ها در مقایسه با قبل انقلاب 52.4 درصد بوده و اکنون در گروه سنی 10 تا 49 ساله ها ،بیش از 91 درصد باسواد هستند.

بی شک رشد چشمگیر سواد‌آموزی در ‌اردبیل طی این چهل سال اخیر از دستاوردهای شگرف انقلاب اسلامی به شمار می آید چراکه طبق اعلام معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سواد در استان اردبیل 52.4 درصد بوده و اکنون83.1 درصدجمعیت بالای شش سال استان اردبیل باسواد هستند.

از دیگر نکات قابل توجه فاصله نزدیک نرخ سواد زنان و مردان استان اردبیل است در حالی که برخورداری از سواد زنان استان در قبل از انقلاب ۱۴.۶ بود و در سرشماری سال ۹۰ در گروه سنی شش سال و بالاتر به ۷۴.۵ درصد رسید و در حال حاضر طبق سرشماری سال 95 بیش از 77 درصد زنان این استان از نعمت سواد بهره‌مند هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی سبلان ما، تاریخ 9 بهمن 97، کد مطلب: 79931: www.sabalaneh.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین