پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۹۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
سرپرست فرمانداری شهرستان گرمی گفت:‌ کوی بازارچه سعدی و محدوده خیابان جانبازان به طرف محله قلعه باشی به عنوان نخستین پروژه پیاده شهر در گرمی به مرحله اجرا در می‌آید.

شعار سال: ابراهیم امامیدر بازدید از محدوده بازارچه سعدی شهر گرمی اظهار داشت: کوی بازارچه سعدی و محدوده خیابان جانبازان به طرف محله قلعه باشی به عنوان نخستین پروژه پیاده شهر در گرمی به مرحله اجرا در می‌آید که این پروژه با تصویب شورای ترافیک گرمی و با هماهنگی و مشارکت ساکنان و کسبه محل به طول کمتر از یک کیلومتر به صورت دورانی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت این طرح بیان کرد: ایجاد فضای شهری زنده به صورتی که مردم برای محل خرید، تفریحات و هر نوع تنوع و ایجاد محورهای پیاده در سطح شهر از مزیتهای طرح پیاده شهر است.

رئیس شورای ترافیک گرمی گفت: طرح ایجاد محورهای پیاده، تردد خودروها و وسایل نقلیه را به عنوان یکی از معضلات اساسی شهر در نقاط پررفت و آمد کاهش می‌دهد و سپس یک فضای شاد شهری را برای استراحت و استفاده مردم ایجاد خواهد کرد.

80 پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی نمین تشکیل شد

فرماندار شهستان نمین در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز شهرستان نمین اظهار داشت: نمین دارای 60 کیلومتر مرز مشترک با کشور آذربایجان است و در سالیان اخیر حتی یک مورد قاچاق هم در مرزهای نمین اتفاق نیفتاده و از این لحاظ این شهرستان دارای امن ترین مرز در میان مرزهای کشور است.

فرهاد عبدالعلی‌پور با بیان اینکه در طی سال جاری نزدیک به 25 فقره پرونده تخلفات و قاچاق کالا در تعزیرات حکومتی شهرستان نمین تشکیل شده که منجر به صدور محکومیت یک میلیارد ریالی شده است، گفت: 15 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی شهرستان را جنگل تشکیل می دهد و 80 فقره پرونده تخلف قطع درختان، تخریب جنگل، حمل الوار و زغال در شهرستان نمین از آغاز سال جاری تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت زمانی 6 تن زغال و 613 تنه الوار درختی از قاچاقچیان چوب شهرستان کشف و ضبط شده است، افزود: با توجه به فرهنگ بسیار بالای حاکم برمردم منطقه قاچاق سوخت در شهرستان نمین هم به صفر رسیده است و نیز برای جلوگیری از حفاری و قاچاق اشیا عتیقه در شهرستان نمین هر روز سه مورد گشت بازرسی تپه‌ها صورت می گیرد که تاکنون 260 قلم شی تاریخی از سوی مردم به موزه نمین تحویل داده شده است.

عبدالعلی‌پور با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق در شهرستان اصناف و واحدهای تولیدی باید به سمت شناسنامه دار کردن انبار کالا حرکت کرده و در این طرح ثبت نام کنند، تصریح کرد: مصرف کالای ایرانی برای مردم باید از طریق تریبونهای مختلف اطلاع رسانی و فرهنگسازی شود.

راه‌اندازیاردوگاه دانش‌آموزی در شهرستان پارس‌آباد

فرماندار شهرستان پارس‌آباد در بازدید از مکان احداث اردوگاه دانش‌آموزی واقع در کمپ جهاد کشاورزی اظهار داشت: از آنجایی که این شهرستان بالای 200 هزار نفر جمعیت دارد نیازمند یک اردوگاه دانش‌آموزی برای تخلیه هیجانها و ایجاد شور و نشاط دانش آموزان است.

اکبر صمدی افزود: شورای آموزش و پرورش شهرستان پارس‌آباد مصوب نموده است نقاطی که شرایط و توجیه لازم را از جهات مختلف برای ساخت اردوگاه دانش‌آموزی در این شهرستان دارند را بررسی و نتیجه را در جلسه بعدی شورا مطرح کند.

برون‌سپاری فعالیتهای سوادآموزی در مشگین‌شهر

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ارشق در گرامیداشت هفته تشکیل نهضت سوادآموزی اظهار داشت:37 سال تلاش در عرصه سوادآموزی ثمره‌های بسیار با شکوهی بر جای گذاشته است که در جای جای ایران اسلامی این ثمره‌ها به وضوح قابل رویت است.

قربان دوستدار در تشریح عملکرد سواد آموزی منطقه بیان کرد: حق الزحمه موسسات در نیمه اول 94 به طور کامل پرداخت شده و اسناد مالی نیمه دوم 94 به اداره کل ارائه شده که پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد و حق الزحمه مسئولان امتحانات، مصححین نیمه اول و دوم 94 و عوامل مدیریت راهبردی نیمه اول 94 پرداخت شده است.

دبیر کمیته پشتیبانی سوادآموزی منطقه گفت: تعداد تحت پوشش در دوره سوادآموزی منطقه 65 نفر، در دوره انتقال 48 و دوره تحکیم 35 نفر هستند و از تعداد 65 نفر سوادآموز ثبت‌نام شده در دوره سوادآموزی، 55 نفر آن اولیای دانش‌آموزان هستند که به نظر می‌رسد سیاست سازمان سوادآموزی در این زمینه در منطقه ارشق تحقق یافته است.

وی گفت: با موسسات بومی واجد شرایط برای برون سپاری فعالیتهای سوادآموزی قرارداد منعقد شده و از آموزش دهندگان بومی واجد شرایط موجود برای برگزاری کلاسهای سوادآموزی استفاده شده است.

تعداد کارگران مشمول قانون کار شهرستان بیله‌سوار بیش از 6000 نفر است

معاون فرماندار بیله سوار در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان بیله‌سوار رصد کردن مسائل و مشکلات جامعه کارگری و پیشگیری از ایجاد مشکل یا چالشهای احتمالی را از اهداف کمیسیون دانست و اظهار داشت: حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات واحدهای تولیدی و کارگری نیز از دیگر اهداف تشکیل کمیسیون کارگری است و در این راستا باید منافع دو قشر کارگر و کارفرما تأمین شود.

خسروی با تأکید بر رصد و رسیدگی مسائل و مشکلات صنفی کارگران زحمتکش بیان کرد: همه ما در برابر صیانت از جامعه کارگری وظایفی داریم از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط می تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار سازد.

معاون فرماندار بیله‌سوار افزود: تمامی دستگاههای اجرایی نسبت به پرداخت عوارض سطح شهری سالانه خود به شهرداری اقدام نمایند تا تعامل و هماهنگی موثری در سطح بهبود وضعیت شهری شاهد باشیم.

وی گفت: یکی از راههای تحقق صیانت از نیروی کار و ایمن سازی محیط کاری کارگران استفاده از کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاه ها است که شهرداری ها نسبت به برگزاری این کمیته ها اقدام نمایند.

ثبت 444 واحد کارگری در شهرستان بیله‌سوار

رئیس تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان نیز در این جلسه اظهار کرد: براساس آمار تعداد 444 واحد کارگری بالای 10 نفر در شهرستان به ثبت رسیده است و تعداد کارگران مشمول قانون کار این شهرستان 6 هزار و 9 نفر است.

ماهری افزود: بیمه کارگران و کارفرمایان حدود 4 شرکت فعال در حوزه آبرسانی که در حوزه شهرستان بیله سوار فعالیت دارند، علی رغم پیگیری ها و مکاتبات این قشر توسط ادارات شهرستان ولی بیمه تامین اجتماعی این کارگران در شهرستان دیگر انجام می شود.

وی تصریح کرد: از سال87 تاکنون 3 هزار و 704 بازرسی ادواری، موردی و بررسی حادثه از طریق بازرسی کار شهرستان انجام شده است.

ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی نیازمند افزایش تعداد بیمه‌شدگان است

کارگر، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیز افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی با توجه به اینکه از بودجه عمومی دولت استفاده می کند به علت تاخیر در اعلام تخصیص اعتبار با مشکلاتی روبه‌رو است و در این راستا حقوق 5 ماهه کارگران شرکتی این مجموعه تا پایان دی‌ماه پرداخت خواهد شد.

کارشناس تامین اجتماعی بیله‌سوار نیز در این جلسه گفت: ضریب پشتیبانی در تامین اجتماعی نشان دهنده نسبت بیمه پرداز به مستمری بگیر است که این ضریب در گذشته 3.2 بوده ولی با تصویب قوانین بازنشستگی زود هنگام توسط مجلس در سالهای گذشته این ضریب اکنون به 6.7 رسیده است که چالش برای سازمان تامین اجتماعی محسوب می شود.

موحد افزود: برای ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان بیله‌سوار باید تعداد بیمه شده اصلی و تبعی به سقف مربوطه برسد واین زمانی محقق می شود که تعدادبیمه شدگان این شعبه که اکنون حدود19هزار نفراست به 25هزار نفر افزایش یابد

وی بیان کرد: با توجه به حمایت دولت درپرداخت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما برای کشاورزان و دامداران انتظار می‌رود تمامی ادارات در راه اطلاع رسانی به همشهریان و رفع موانع موجود با سازمان تامین اجتماعی مثل گذشته همکاری کنند.

هزینه‌های مالی معلمان اردبیل کاهش می‌یابد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ارتقا سطح منزلت و رفاه معلمان را از راهبردهای پنجگانه آموزش و پرورش استان دانست و اظهار داشت: باید قبول کنیم که افزایش حقوق کارکنان یک پروسه پیچیده است ولی می توان در جهت کاهش هزینه های مالی معلمان قدم هایی برداشت.

حسین برزگر با اشاره به اینکه با استفاده از امکانات داخلی و خارجی آموزش و پرورش و نیز جلب مشارکت های نهادها و سازمانها سازوکارهایی برای رفاه فرهنگیان استان ایجاد کرده‌ایم، افزود: در رابطه با رفاه حال فرهنگیان توسعه مراکز رفاهی، درمانی و رایزنی با بانکها جهت اعطای وام به فرهنگیان و... از اقداماتی است که آموزش و پرورش استان در این راستا انجام داده است.

وی در بیان اقدامات رفاهی آموزش و پرورش استان به انعقاد قرارداد با فروشگاههای لوازم خانگی تا سقف 150 میلیون ریال به صورت اقساط 12 ماهه برای کلیه همکاران شاغل و بازنشسته استان بدون پیش پرداخت اشاره و بیان کرد: در این راستا قراردادی نیز با فروشگاه زنجیره ای رفاه تا سقف 100 میلیون ریال به صورت 10 ماهه منعقد شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه آتیه سازان در قالب بیمه طلایی گفت: کلیه مراکز تصویربرداری طبی، سونوگرافی، داروخانه‌های استان، ویزیت در درمانگاه فرهنگیان اردبیل و مشگین‌شهر به صورت رایگان آماده خدمات‌رسانی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 9 دی 95، کد مطلب: 1280971: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین