پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۹۰۰۵۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم از طرف وزارت علوم، از این پارک‌ها حمایت بیشتری شود.

شعارسال: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم از طرف وزارت علوم، از این پارک‌ها حمایت بیشتری شود.

منصور غلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها اظهار کرد: ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد که در دو سال گذشته تلاش کرده‌ایم که از طرف وزارت علوم، از این پارک‌ها حمایت بیشتری شود.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان مراکز اصلی تبدیل دانش به فناوری و تبدیل فناوری به دستاوردهای کاربردی در زمینه ایجاد اشتغال و تولید ثروت هستند.

وزیر علوم عنوان کرد: بیشتر این پارک‌ها عملکرد قابل‌قبولی دارند، اگر در برخی پارک‌های علم و فناوری ضعفی وجود دارد و نیاز به توسعه زیرساخت‌ها دارند، ما آن پارک‌ها را مورد توجه ویژه قرار می‌دهیم.

غلامی در ادامه در مورد بودجه سال ۹۸ گفت: کلیات بودجه در مجلس تصویب شده است و جزئیات آن با حمایت ویژه از مراکز علمی و پژوهشی توسط نمایندگان مجلس تصویب خواهد شد.

وی در مورد همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بیان کرد: درحال‌حاضر خبری از این طرح در مجلس شورای اسلامی نداریم که سرانجام به کجا رسیده است ولی به احتمال زیاد این طرح تصویب نمی‌شود.

وزیر علوم بیان کرد: تلاش دانشگاه‌های دولتی در تقویت دانشجویان دکتری باید این باشد که نیازهای اساسی کشور بیشتر مورد توجه قرار گیرد چراکه دانشجویان با هزینه دولت درحال‌تحصیل هستند.

غلامی در مورد دانشجویان خارجی عنوان کرد: ما این دانشجویان را حتماً بیمه می‌کنیم و اگر برای آنها اتفاقی در ایران بیفتد، سازمان بیمه هزینه‌های آن را تأمین می‌کند.

وی افزود: در توسعه پذیرش دانشجویان خارجی به‌سرعت عمل، تسهیل رفت‌وآمدها، ویزا و مسائلی از این قبیل نیاز داریم که آیین‌نامه‌های آن تا حدود زیادی آماده شده و امیدواریم با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم آن را نهایی و اجرا کنیم.

وزیر علوم در مورد حقوق دانشجویان خارجی که در ایران تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: بستگی به این دارد که دانشجویان در چه پروژه‌هایی کار کنند. اگر در پروژه‌های علمی و تحقیقاتی مورد حمایت مالی وزارت علوم باشد از محل اعتبار این پروژه‌ها به‌عنوان دستمزد به دانشجویان خارجی پرداخت می‌شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 28بهمن 1397 ، کدخبر:361371 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین