پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۰۶۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
معاون عمرانی وزیر کشور می گوید: ممکن است در یک شهرداری با 12 هزار نیرو، 10 یا 15 نفر تخلف داشته باشند اما تمام 11 هزار و 985 نفر دیگر، پاسوز این 15 نفر می‌شوند.

شعار سال: کم نمی‌شنویم خبر بازداشت شهردار شهری را به اتهامات مالی. دستگیری برخی از اعضای شورای شهر شهرهای کوچک. هرچند می‌گویند کشف این میزان فساد در برابر خانواده بزرگ شوراها در کشور و شهرداری ها ناچیز است. اما این نگاه بد بینانه همیشه به شهرداری ها وجود داشته و همیشه درلیست دستگاه های که احتمال فساد در آنها بیش از سایر دستگاه‌ها است، شهرداری ها هم به چشم می خورد.

یکی از راه های مبارزه با فساد فراگیر در این نهادها شفافیت است. انتشار اطلاعات برای استفاده از فرصت نظارت عمومی.

سامانه شفافیت یکی از اتفاقات خوش مدیریت شهری تازه شهرتهران است. سامانه ای می تواند در تمام شهرداری های کشور راه اندازی شود.

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزير کشور در خصوص اینکه مدیریت شهری تهران حرکتی را برای شفاف‌سازی قراردادها، اطلاعات مدیران و جزئیات بودجه سالیانه خود انجام داده و نمی‌توان از این الگو برای سایر شهرهای کشور استفاده کرد،به اسکان نيوز گفت: این موضوع از شاخص‌های حکمرانی خوب در شهرها است و نه فقط شهر تهران بلکه بسیاری از کلانشهرهای دیگر نیز به این موضوعات ورود پیدا کرده‌اند و در حال شفاف‌سازی هستند. مواردی مانند انتشار مصوبات شورا، بحث‌های مالی و قراردادهایشان را در سامانه‌هایی بارگذاری می‌کنند؛ این آغاز بسیار خوبی است که امیدواریم به تمامی شهرها تسری پیدا کند و در همه دستگاه‌ها این اتفاق بیفتد.

وی در خصوص برخی تخلفات شهرداری‌ها افزود: این موضوع در همه دستگاه‌ها رخ می‌دهد و شهرداری به دلیل آنکه دستگاهی است که با مردم ارتباط بیشتری دارد و مردم همه مطالبات خود را از شهرداری‌ها می‌خواهند حتی مطالباتی که مربوط به شهرداری نیست، حساس‌‌تر می‌شود. بنابراین باید به سمت سالم‌سازی کامل شهرداری‌ها برویم؛ سیستم مالی سالم و پاکدستی، انتظاری است که مردم از شهرداری‌ها دارند.

معاون عمرانی وزیر کشور با تأکید بر اینکه ممکن است تعداد اندک و معدودی در شهرداری‌ها دچار تخلف شوند، گفت: ممکن است در یک شهرداری با 12هزار نیرو، 10 یا 15 نفر تخلف داشته باشند اما تمام 11هزار و 985 نفر دیگر، پاسوز این 15 نفر می‌شوند. برای آنکه مردم نگاه مثبتی به شهرداری‌ها داشته باشند، باید با متخلفان و مفسدان به شدت برخورد کرد؛ این برخورد شهرداری‌ها را مقاوم و واکسینه می‌کند. امیدواریم سامانه‌های شفاف‌سازی در شهرهای کوچک نیز راه‌اندازی شود

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اسکان نیوز تاریخ انتشار 1 اسفند 97، کد خبر: 17701، www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
0
0
اصن تو شهرداری کسی تخلف میکنه همه به وظیفشون عمل میکنن همین
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین