پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۳
رهبر معظم انقلاب روز ۲۴ بهمن بیانیه‌ راهبردی مهمی را در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی با نام «بیانیه گام دوم انقلاب» منتشر کردند که ضمن بیان مسیر طی شده و تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، توصیه‌ هایی را نیز برای ادامه این مسیر در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی به ویژه به نسل جوان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ در هنگامه ورود به «دومین مرحله خودسازی و جامعه ‌پردازی و تمدن‌سازی» ارائه کردند.

شعارسال: بر اساس آنچه در گام دوم انقلاب آمده است مردم وظیفه خود را به درستی انجام داده اند اما امروز دیگر وظیفه مسئولین است که به نجابت، شرافت و در صحنه بودن مردم پاسخ دهند.

 رهبر معظم انقلاب روز ۲۴ بهمن بیانیه‌ راهبردی مهمی را در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی با نام «بیانیه گام دوم انقلاب» منتشر کردند که ضمن بیان مسیر طی شده و تبیین دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی، توصیه‌ هایی را نیز برای ادامه این مسیر در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی به ویژه به نسل جوان برای ساختن ایران اسلامی بزرگ در هنگامه ورود به «دومین مرحله خودسازی و جامعه ‌پردازی و تمدن‌سازی» ارائه کردند.

مردم سالاری دینی، دستاوردی است که فرمول آن توسط مقام معظم رهبری بیان شد، یکی از شاخه ها و رکن های اصلی مشروعیت جمهوری اسلامی مردم هستند و مشارکت دادن مردم در انتخاب های مختلف اعم از رئیس جمهور، خبرگان رهبری و ... یکی از ثمرات انقلاب است.

امروز مردم ایران به بصیرت سیاسی، بینش و آگاهی لازم دست پیدا کرده اند و به این مسئله واقف شده اند که غالب مشکلات از جانب حکومت نیست.

ما واردات مدیر نداریم و مسئولی که امروز در کرسی های ادارات حضور دارد پیش از این فرزند یک خانواده ایرانی بوده و فرهنگ، تربیت و افکار وی در این محیط نهادینه شده است.

زمانی که فرد مذکور وارد ساختار سیاسی می شود با توجه به نظام شایستگی که تحت عنوان شایسته سالاری، جمع و ترکیب تخصص و تعهد و فرمول هایی که بعضا ناقص اجرا می شود، برای گرفتن رای از مردم گلچین می شود و سپس در بدنه حاکمیت قرار می گیرد.

نهاد فکری این افراد بالقوه در فرهنگ اجتماعی جامعه شکل گرفته است، در نتیجه اگر ضعفی در بدنه حاکمیت وجود داشته باشد باید به آن نگاهی فرهنگی داشت.

امروزاگر مسئولی خطایی در جامعه یا حکومت اسلامی مرتکب شود به منزله این نیست که مقصر حاکمیت است یا در گزینش افراد اشتباهی وجود داشته است بلکه درصد قابل توجهی به فرهنگ بازمی گردد.

فرهنگ ایرانی - اسلامی دروغ، تجمل گرایی و بسیاری از ناهنجاری های فکری و اجتماعی را طرد می کند اما بعضا به نحو شایسته به اتفاقاتی که رخ می دهد پرداخته نمی شود.

زمانی که حقوق های نجومی مطرح شد غالب مردم به حقوق 20 میلیونی ایراد وارد می کردند اما نگاه ها خودخواهانه بود و توجهشان به سمت کسی که حقوقی دریافت نمی کند، یا به کسی که از یارانه و مزایایی که حاکمیت برای ملت قائل است و مقوله گسترش عدالت جمعی جلب نشد.

البته نباید فراموش کرد که مشارکت عمومی مردم همانند مشارکت سیاسی خودجوش و قوی است و به صورت فعال در بحران های طبیعی اعم از زلزله، سیل و ... نیز وارد صحنه ی همیاری می شوند.

22 بهمن چهل سالگی انقلاب علی رغم تمام سیاست گذاری های فرهنگی و تبلیغی شبکه های معاند از جمله بی بی سی فارسی طی چند ماه و کم کاری رسانه های داخلی برای به صحنه آوردن مردم و تلویزیون داخلی کاملا منفعل که از دو الی سه روز قبل از 22 بهمن فعالیت خود را آغاز کرد، مردم حضوری پرشور داشتند.

در 22 بهمن مسئولین نشسته و چتر روی سر آنها بود اما مردم زیر باران ایستادند و در حال دفاع از انقلاب بودند، در نتیجه بر اساس آنچه در گام دوم انقلاب آمده است مردم وظیفه خود را به درستی انجام داده اند اما از 22بهمن امسال به بعد دیگر وظیفه مسئولین است که به این نجابت، شرافت و در صحنه بودن مردم پاسخ دهند.

در خاتمه باید گفت: امروز علاوه بر بینش اسلامی مسئولین، نوبت عمل اسلامی آنها فرارسیده است زیرا ملت به حاکمیت اعتماد دارد و حاکمیت هم باید تکلیف خود را با مردم مشخص کند زیرا مخالفان نظام بحران هایی ایجاد می کنند تا رابطه ملت و حاکمیت را تضعیف کنند در نتیجه مسئولین باید این اعتماد را تقویت کنند.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تیتر یک ،تاریخ انتشار : 4اسفند 97، کد خبر:www.titre1.ir ،158997

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین