پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۱۶۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
رکود خرید و فروش خودرو و افزایش قیمت برخی از خودروها در بازار ادامه دارد. عضو انجمن قطعه‌سازان گفته است خودروهای پیش فروش شده، اکثرا توسط دلالان خریده شده است.

شعار سال: فروش ۱۹ محصول دو شرکت ایران خودرو و سایپا با پنج درصد زیر قیمت بازار برای مدیریت عرضه و کاهش قیمت خودرو در بازار انجام شد، اما با وجود طرح فروش، هنوز قیمت خودروها در بازار کاهش نیافته است و به نحوی همچنان رکود در بازار حاکم و خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

به اعتقاد فعالان بازار تا زمان افزایش عرضه خودرو شاهد کاهش قیمت‌ها نخواهیم بود به نحوی که خودروسازان باید سرعت عرضه خودرو‌ها به بازار را افزایش دهند.

مهدی مطلب زاده عضو انجمن همگن قطعه‌سازان کشور می‌گوید: قیمت خودرو از ماه‌های گذشته افزایش داشته است و این خبر که وزارت صنعت اعلام کرد ظرفیت تولید بالا رفته است و تولیدات قبل از دی ماه با نرخ‌های قبلی عرضه خواهد شد، برای خرید انگیزه خوبی بوجود آورده است. ضمن آنکه اعلام پنج درصد زیر قیمت بازار برای فروش فوری خودرو‌ها برای افرادی که به دنبال سود بیشتر بودند مناسب بود اما به نظر می‌رسد متقاضی فروش فوری مصرف کننده نهایی نباشد و اکثرا واسطه‌ها این خودرو‌ها را خریداری کرده‌اند.

سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع مجلس افزایش قیمت بازار را به دلیل عملکرد کانون‌های ثروت و مافیای دلالان می‌داند. او گفته است: وقتی قیمت مواد اولیه تولید و نرخ ارز تغییر چندانی ندارد، بنابراین دلیلی جز ورود اخلالگران اقتصادی به بازار خودرو قابل شناسایی نیست.

در بازار امروز خرید و فروش خودرو، پراید ۱۱۱ با قیمت ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۸۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۱ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

سمند EF7 با قیمت ۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، چانگان با قیمت ۱۵۹ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک افزایش ۱۰ میلیون تومانی با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان، ساینا دنده‌ای با قیمت ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وپژو ۲۰۶ صندوق دار با قیمت ۹۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت رویداد24، تاریخ 5 اسفند 97، کد مطلب: 166356: www.rouydad24.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
0
0
اگه مردم بتونن یک جا سرمایه گذاری کنن و کار داشته باشن که دلال نمیشن بازار رو به گند بکشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین