پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۳۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
در حالی که تنها بیست روز دیگر تا پایان سال ۹۷ مانده، هنوز کارگران و کارمندان دولت چشمشان به دست کارفرمایان خود خیره است. با اینکه سال رو به پایان است، هنوز میزان افزایش دستمزد سال آینده قطعی نشده، البته افزایش حقوق کارمندان در مجلس در حال بررسی است، ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر در میزان حقوق کارگران دیده نمی‌شود.

شعارسال:در حالی که تنها بیست روز دیگر تا پایان سال ۹۷ مانده، هنوز کارگران و کارمندان دولت چشمشان به دست کارفرمایان خود خیره است. با اینکه سال رو به پایان است، هنوز میزان افزایش دستمزد سال آینده قطعی نشده، البته افزایش حقوق کارمندان در مجلس در حال بررسی است، ولی هیچ نشانه‌ای از تغییر در میزان حقوق کارگران دیده نمی‌شود.

 در لایحه دولت، میزان افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده ۲۰ درصد در نظر گرفته شده، ولی با توجه به گرانی‌های افسار گسیخته در بازار، نمایندگان مجلس، حاضر به پذیرش این میزان از افزایش‌ها نیستند؛ بنابراین، پیشنهاد در خصوص افزایش میزان دستمزد‌ها به کمیسیون تلفیق روانه شده است.

برخی نمایندگان مجلس اصرار دارند، در صورت رد پیشنهاد افزایش حقوق ها، به هیچ عنوان زیر بار لایحه دولت نخواهند رفت و تا زمانی که لایحه دولت اصلاح نشود، در صحن علنی به آن رأی نخواهند داد. این نمایندگان بر این باورند که میزان افزایش در نظر گرفته شده با نرخ تورم موجود سازگاری ندارد.

حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به موضوع افزایش حقوق در سال آینده و پیشنهادی که در این زمینه برای لایحه بودجه سال ۹۸ داشت، گفت: بنده دو پیشنهاد برای افزایش حقوق‌ها مطرح کردم که یکی از آن‌ها به دلیل مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه مطرح نشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به پیشنهاد دوم برای افزایش حقوق‌ها در سال ۹۸، بیان داشت: در پیشنهاد دوم عنوان کرده بودیم به همه افراد ۴۰۰ هزار تومان بدهیم. همچنین ۱۰ درصد همه حقوق‌ها افزایش پیدا کند، یعنی کسی که یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد، علاوه بر افزایش ۴۰۰ هزار تومانی، رشد ۱۲۰ هزار تومان حقوق نیز داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای پیشنهاد دوم منابع مالی کم نمی‌آید، افزود: در این روش، فردی که حقوق ۲۰ میلیونی دریافت می‌کند، با این روش ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به حقوقش افزوده می‌شود؛ بنابراین، برای حقوق‌های بالا افزایش تقریبا ۱۲ درصد و برای حقوق‌های پایین افزایش ۴۴ درصدی رخ می‌دهد.

حاجی بابایی در ادامه گفت وگو با خانه ملت، با دفاع از پیشنهاد افزایش حقوق ها، تأکید کرد: این پیشنهاد یکی از عادلانه‌ترین روش‌ها برای افزایش حقوق هاست، این روش برای افزایش حقوق بازنشستگان نیز در نظر گرفته می‌شود.
کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برای بررسی پیشنهاد‌های افزایش حقوق در سال آینده نشست دارد و باید دید، سرانجام کدام پیشنهاد در کمیسیون به تصویب می‌رسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به برخی مخالفت‌ها با این پیشنهاد گفت: شاهد تعارض منافع هستیم، در این پیشنهاد باید افزایش حقوق بازنشستگان نیز لحاظ شود، در غیر این صورت زیر بار نخواهیم رفت.

همچنین علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیأت رئیسه تلفیق از تشکیل جلسه ویژه در این کمیسیون خبر داد و گفت: نشست روز گذشته کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ برای بررسی تبصره ۱۲ لایحه بودجه در مورد افزایش حقوق‌ها در سال آینده به کمیسیون ارجاع شده است. براساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف است درصد افزایش حقوق کارکنان دولت را به گونه‌ای تعیین کند که پس از کسر مالیات، حداقل آن ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر آن یک میلیون تومان باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، با بیان اینکه طبق مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۲ اعمال سن و سابقه در بازنشستگی فقط بر اساس قوانین از جمله قانون مدیریت خدمات کشوری است، افزود: تصمیمات و مقررات داخلی سازمان‌ها، مؤسسات و شرکت‌های بیمه اعم از خصوصی و … آن ملاک ادامه فعالیت در دستگاه‌های دولتی نیست

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت تابناک ، تاریخ انتشار9اسفند 97 ،کدخبر: 881936، www.tabnak.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
0
0
یعنی با این تورم افزایش حقوق کارگران این قدر مشکل ساز شده و سخت است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین