پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۳۴۲۱
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
رئیس شورای شهر تهران گفت: تعداد کسانی که از آلودگی هوا می‌میرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، بیشتر شده است.هاشمی با باین اینکه باید موضوع حمل و نقل ریل پایه را برای شهرهای اقماری جدی بگیریم ادامه داد: از مزیت‌های تهران استفاده نمی‌کنیم در حالی که می‌توان با تامین منابع و مواردی که در قانون پیش‌بینی شده مانند وظیفه وزارت نفت درباره کمک به مترو در ازای هر سفر ریلی و یا قوانین حمایتی دیگر استفاده کرد. توسعه حمل و نقل ریلی حومه در تمامی کلانشهرها بزودی مرود نیاز است و دولت باید قوانینی حمایتی را اجرا کند.

شعار سال: محسن هاشمی در حاشیه برگزاری صد و بیست نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه روز گذشته با معاون اول رئیس جمهور با موضوع انتقال پایتخت اظهار کرد: در این موضوع جریان انتقال پایتخت مطرح نبود و درباره ساماندهی تهران بزرگ بحث شد که نخستین موضوع ساماندهی حمل و نقل عمومی ریلی پایه بود.

وی بیان کرد: در گزارشی از مشکلات حمل و نقل غرب تهران ارائه شد و اعلام شد روزانه 1300 خودرو از حومه و شهرهای اقماری به تهران سفر می‌کنند هرچند این مشکل در شرق تهران وجود دارد و در این جلسه عنوان شد برای ساماندهی خودروهای تک سرنشین که روزانه به تهران سفر می‌کنند باید از طریق حمل و نقل پایه و انبوه مانند متروی کرج - تهران استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سخنان خود در این جلسه افزود: بنده نامه‌ای که به رئیس جمهور درباره مترو نوشته بودم را مطرح کردم که تهران 500 کیلومتر ریل آماده دارد و می‌توان از این ریل‌ها برای افزایش ظرفیت مسافران مترو به 10 میلیون سفر در روز استفاده کرد که البته برای افزایش ظرفیت از ناوگان اتوبوسرانی به عنوان مکمل استفاده کنیم.

هاشمی با باین اینکه باید موضوع حمل و نقل ریل پایه را برای شهرهای اقماری جدی بگیریم ادامه داد: از مزیت‌های تهران استفاده نمی‌کنیم در حالی که می‌توان با تامین منابع و مواردی که در قانون پیش‌بینی شده مانند وظیفه وزارت نفت درباره کمک به مترو در ازای هر سفر ریلی و یا قوانین حمایتی دیگر استفاده کرد. توسعه حمل و نقل ریلی حومه در تمامی کلانشهرها بزودی مرود نیاز است و دولت باید قوانینی حمایتی را اجرا کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: مترو برای دولت و شهرداری به طور غیرمستقیم سودآور است و در حال حاضر تعداد کسانی که از آلودگی هوا می‌میرند از تعداد کسانی که در تصادفات جان خود را از دست می‌دهند، بیشتر شده است در حالی که در همه جای دنیا از سوخت مالیات می‌گیرند. اما ما در ایران به سوخت یارانه می‌دهیم و به حمل و نقل عمومی نیز چیزی پرداخت نمی‌کنیم و این در حالی است که برای توسعه حمل و نقل عمومی نیاز به حمایتهای دولت داریم که این حمایت‌ها در قانون نیز پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: براساس قانون باید یک سوم از یارانه بلیت مترو را دولت پرداخت کند که در حال حاضر چنین چیزی وجود ندارد و ما این را در بدهی‌هایشان منظور کرده و در تهاترها از آنها استفاده می‌کنیم.

وی در پایان درباره اینکه نتیجه انتقال پایتخت در جلسه روز گذشته با معاون رئیس جمهور به کجا رسید گفت: قرار شد کمیته ای کارشناسی بررسی‌های خود را ادامه دهد و نتایج آن را اعلام کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم تاریخ انتشار 14اسفند 97، کد خبر: 1961672، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین