پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۷۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲
اوپک در گزارش ماه ژوئن خود از احتمال برقراری تعادل در بازار نفت تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

شعارسال: به نقل از پایگاه اینترنتی جی‌ام‌ای نیوز؛ عرضه بیش از تقاضا در بازار جهانی نفت به احتمال زیاد تا پایان سال جاری میلادی موجب تعادل در بازار طلای سیاه می‌شود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت در گزارش ماه ژوئن خود آورده است: عرضه بیش‌ از حد نفت در بازار تا سه ماه آینده موجب تعادل در میزان عرضه و تقاضا خواهد شد. بهای نفت پس از سقوط در سال 2014، روند نرم رشد خود را آغاز کرده و در حال حاضر کمتر از 50 دلار در هر بشکه معامله می‌شود. تضعیف دلار، کاهش تولید نفت در آمریکا و کشورهای تولیدکننده نفت غیر اوپک از مهم‌ترین دلایلی است که می‌تواند موجب بهبودی ارزش طلای سیاه در ماه‌های آینده شود. با ارائه تصویری واضح از میزان عرضه و تقاضا، پیش‌بینی می‌شود بازار نفت تا پایان سال به شرایط متعادلی دست یابد.

اوپک در گزارش ماهانه خود هشدار داد، همچنان میزان عرضه نفت از تقاضا بیشتر است. رشد اقتصادی در جهان منجمد است و همین روند تقاضا برای نفت را تا حدودی تحت تأثیر قرار می‌دهد. با این وجود، انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی در سطح بین‌المللی تا پایان سال جاری به 3.1 درصد افزایش یابد. رشد تولید ناخالص داخلی بین‌المللی در سال گذشته از 2.9 درصد فراتر نرفت.

به باور کارشناسان، تلاش اوپک برای برقراری تعادل در بازار نفت اندک بوده است. این سازمان در جلسات خود موفق به تصمیم‌گیری در تعیین سقف تولید نفت نشد؛ تصمیمی که می‌توانست علاوه بر بهبودی در بهای طلای سیاه موجب محدود شدن حجم تولید نفت و بالا رفتن بهای آن شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 24خرداد1395، کدخبر: 5650140: www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین