پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۸
این روزها گالری ها و مراکز فرهنگی تهران حال و هوای ماه مبارک رمضان را به خود گرفته و میزبان نمایشگاه های متنوعی از هنرهای تجسمی با موضوعات مذهبی و قرآنی شده اند.

شعارسال: گالری ها و مراکز فرهنگی تهران در طول ماه مبارک رمضان و گرمترین روزهای سال همچنان فعال هستند و نمایشگاه های مختلفی را میزبانی می کنند تا دوستداران به هنر به خصوص هنر قرآنی و خوشنویسی از آثار این حوزه بهره مند شوند.

*نمایشگاه خوشنویسی در سایه سار قرآن

نمایشگاه 'خوشنویسی در سایه سار قرآن' به مناسبت ماه مبارک رمضان با ارائه 32 اثر از استادان خوشنویسی در نگارستان شهر برپا شد.

در این نمایشگاه که به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف ارائه آثار فاخر خوشنویسی با مضامین آیات قرآنی و اشعاری در مورد حضرت علی(ع) و معرفی آنها دایر شده است، 32 اثر از هنرمندانی همچون بهادر پگاه، محمدعلی فراستی، پگاه قزوینی، ابوالفضل خزایی، عبدالله قهرمان، علیرضا کدخدایی، احمد پیله چی، هادی سیدخانی، پیمان سادات نژاد، احمد قائم مقامی و خدیجه فلاحی به نمایش درمی آید.

این نمایشگاه از 27 خرداد تا دوم تیرماه همه روزه از ساعت 18تا 22 برپا است. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به نگارستان شهر در بوستان گفتگو مراجعه کنند.

*نمایشگاه خوشنویسی آیات نور در خانه هنرمندان

نمایشگاه آثار خوشنویسی غلامرضا راه‌ پیما با عنوان 'آیات نور' در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر با مضمون آیات و احادیث قرآنی به نمایش گذاشته شده و از 23 خرداد تا سوم تیرماه میزبان علاقمندان است.

همچنین نمایشگاه آثار نقاشی و عکس مجموعه‌ای از هنرمندان شناخته شده ایرانی به همت غلامحسین تنها از روز جمعه 21 خردادماه در نگارخانه میرمیران خانه هنرمندان ایران برپا شده است.

در این نمایشگاه 40 اثر از هنرمندان نامی ایران به نمایش گذاشته شده است.

*نمایشگاه ربنا در باغ هنر ایرانی

نمایشگاه 'ربنا' با نمایش 40 تابلو از آثار خوشنویسی و نقاشی خط، توسط هنرمندان شاخص که اغلب آنها مزین به اسماء‌الحسنی هستند، روز 27 خردادماه در باغ هنر ایرانی افتتاح شد.

آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه مربوط به هنرمندانی همچون احمد آریامنش، غلامحسین امیرخانی، محمد احصایی، سالار احمدیان، نصرالله افجه‌ای، محمد بزرگی، امید خاکباز، کیخسرو خروش، محسن دایی‌نبی، طاها بهبهانی، جلیل رسولی، روشن ضمیر، زنده‌رودی، علیرضا سعادتمند، کرمعلی شیرازی، اسرافیل شیرچی، عین ‌الدین صادق ‌زاده، مهدی فلاح، محمد فلسفی، محمد محمدپور و سعید نقاشیان است.

علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت18:30 تا 23 همه روزه تا 11 تیرماه به باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند.

*نمایشگاه نغمه های ربانی در نیاوران

نمایشگاه 'نغمه های ربانی' با آثار خوشنویسی احمد قائم مقامی، محمدکاظم سیدخانی و علی دربان رضوی و نمایش 30 اثر به سبک نستعلیق در فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

آثار این هنرمندان برای اولین بار در یک مجموعه با سبک های نستعلیق معاصر، کتیبه، چلیپا و قطعه نویسی به نمایش درمی‌آید.

نمایشگاه خوشنویسی نغمه های ربانی 28 خردادماه افتتاح و تا ششم تیرماه همه روزه از ساعت 10 تا 21 و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 21، پذیرای علاقمندان به هنر است.

*رمضان از نگاهی دیگر در عکسخانه شهر

نمایشگاه 'رمضان، نگاهی دیگر' شامل 25 قطعه از عکس های ژوزف پولروس هنرمند اتریشی در موزه عکسخانه شهر برپا است.

سال گذشته ژوزف پولروس عکاس اتریشی در ایام ماه مبارک رمضان سفری به ایران داشت و در سفر به شهرهای مختلف و مواجهه با رسوم مذهبی در این ماه اقدام به عکاسی از حال و هوای ماه رمضان کرد.

امسال این هنرمند بار دیگر در این ایام به ایران سفر کرده است و مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به ماه رمضان سال گذشته‌اش را برای نمایش در اختیار موزه‌ عکسخانه‌ شهر قرار داده است این نمایشگاه برای عموم علاقمندان برپاست و تا سوم تیرماه نیز به کار خود ادامه می دهد.

علاقمندان برای دیدن این نمایشگاه می‌ توانند هر روز از ساعت 9 تا 16 به موزه‌ عکسخانه‌ شهر در میدان بوستان بهار شیراز مراجعه کنند.

*نمایشگاه خوشنویسی سر نی در موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه آثار خوشنویسی منوچهر نوح‌سرشت در نمایشگاهی با عنوان 'سرّ نی' به ‌مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان برپا شد در این نمایشگاه از 80 اثر در قالب کتابت‌های قرآنی نوح سرشت در سال‌های اخیر رونمایی شد.

علاقمندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می ‌توانند به نگارخانه خیال مؤسسه فرهنگی هنری صبا مراجعه کنند.

*نمایشگاه خوشنویسی کلک مسیحا

موزه هنرهای معاصر فلسطین همزمان با ماه مبارک رمضان، میزبان نمایشگاهی شامل خوشنویسی ‌های قرآنی با عنوان 'کلک مسیحا' است.

کلک مسیحا مجموعه ‌ای شامل بیش از 60 اثر خوشنویسی است که آثاری را در دو گرایش سیاه‌ مشق و قطعه ‌نویسی و غالبا نستعلیق و شکسته به‌ نمایش می‌ گذارد.

این نمایشگاه تا 15 تیرماه در موزه هنرهای فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر میزبان علاقمندان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 28 خرداد 1395، کدمطلب: 82115516 (5392579) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین