پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
سید علی آقازاده استاندار مرکزی در دیدار با اعضای شورای تامین، ستاد بحران، خیران، فعالان سیاسی و جمعی از مدیران شهرستان ساوه در فرمانداری در رابطه با حجم از بارش ها و ذخایر آبی استان نسبت به 30 سال گذشته اشاره نمود و از مدیریت مسئولان در زمینه مدیریت سیلاب تشکر کرد.وی همچنین به طرح پسماند ساوه اشاره نمود و در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی هم بر لزوم مشارکت مردمی تاکید کرد.
 شعار سال : استاندار مرکزی گفت: بارش های اخیر استان مرکزی چهار میلیارد متر مکعب آب به ارمغان آورد که 300 میلیارد مترمکعب از این حجم در سد و بندهای مختلف ذخیره شده است.

 سید علی آقازاده در دیدار نوروزی با اعضای شورای تامین، ستاد بحران، خیران، فعالان سیاسی و جمعی از مدیران شهرستان ساوه در فرمانداری افزود: این حجم از بارش ها و ذخایر آبی در 30 سال گذشته بی سابقه بوده و باید شکرگذار خداوند باشیم.

وی افزود: اگر تنها 25 درصد از این بارش ها جذب زمین شود، معادل یک میلیارد متر مکعب آب در سفره های زیر زمینی ذخیره می شود که نویدبخش سال های پر رونقی برای بخش کشاورزی و تامین آب شرب استان مرکزی است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: باید از روزهای سخت و بی آبی های گذشته درس عبرت گرفت و در مصرف آب در همه بخش ها صرفه جویی کرد و برنامه امسال استان مرکزی نیز صرفه جویی در بخش های صنعت و کشاورزی است.

وی افزود: سال 97 برای استان مرکزی در حوزه تولید با یک میلیارد و 13 میلیون دلار تولید و صادرات غیر نفتی همراه بود که سهم ساوه و زرندیه بسیار چشمگیر بود و این دستاوردها در حالی کسب شد که کشور و حوزه تولید در شرایط تحریم و تنگنا قرار داشت.

آقازاده گفت: این موفقیت ها مرهون تلاش های بخش خصوصی، سرمایه گذاران و کارگران بود و حمایت های دولت هم در این راستا تاثیر بسزایی داشت.

به گفته استاندار مرکزی برای نخستین بار در نوروز امسال، صنایع استان به خصوص صنایع بزرگ شب عید آرامی داشتند و مشکلات و رخدادهای نوروز 97 تکرار نشد تا با کمترین تنش های کارگری در صنایع استان مواجه باشیم.

به گفته استاندار مرکزی، امنیت در استان مرکزی با تلاش مجموعه نیروهای امنیتی و انتظامی بسیار مطلوب است و باید قدردان تلاش و هوشیاری پرسنل خدوم نیروهای انتظامی و اطلاعاتی، سپاه، بسیج، دستگاه قضائی و سایر ارگان های دست اندرکار حوزه امنیت بود.

آقازاده گفت: در سال رونق تولید باید همه ارکان مدیریتی استان و بخش خصوصی با همراهی و همبستگی مردم کوشش کنند که ترفندهای بدخواهان ملت ایران و نظام اسلامی با افزایش ظرفیت های تولیدی و ایجاد اشتغال نقش بر آب شود همانگونه که در سال گذشته شاهد چنین همدلی بودیم.

وی ادامه داد: امسال باید با همبستگی ملی برای منافع کشور اختلافات را کنار گذاشت و در همه حوزه ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی پاسخ قاطعی به دشمنان و تحریم کنندگان کشور داد چرا که تحریم ها مستقیم مردم را هدف گرفته است. استاندار مرکزی افزود: مسدود کردن حساب های امدادی در سیل اخیر از سوی آمریکا نیز نشانه خصومت بی پایان با ایرانیان است.

به گفته وی، اگر مردم در سال پیش رو با همبستگی پای کار باشند، می توان از بحران های بزرگ عبور کرد.

استاندار مرکزی در ادامه از تلاش های مستمر اعضای ستاد مدیریت بحران، شورای تامین، مدیریت شهری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین بخشداری های شهرستان ساوه در بارش ها و سیلاب اخیر قدردانی کرد.

وی افزود: ایران در زمره کشورهای نیمه بحرانی جهان قرار دارد و باید همواره آمادگی را حفظ کرد.

آقازاده گفت: متوسط بارش سالانه استان مرکزی در مرز 250 میلیون متر مکعب است اما امسال در حالی که هنوز پنج ماه تا پایان سال آبی باقی مانده ، حدود 500 ملیمتر بارش داشتیم که فرصت مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی از حضور برخی نمایندگان استان مرکزی از جمله نماینده مردم ساوه و زرندیه در مدیریت سیلاب های اخیر قدردانی کرد و گفت: با اینکه وظیفه نمایندگان نبود اما با احساس مسئولیت پای کار بودند.

وی اظهار داشت: خسارت های سیل در استان مرکزی و سایر مناطق کشور با تلاش و همدلی دولت و مجلس شورای اسلامی جبران خواهد شد و هفته آینده بخشی از این خسارت ها پرداخت می شود.

استاندار مرکزی عزم و اراده مردم این استان در کمک به سیل زدگان کشور را ستود و گفت: امروز هفت واگن قطار باری کمک های مردمی استان به مناطق سیل زده ارسال شد و فرماندار ساوه هم ماموریت یافته که کمک های 10 شهرستان استان مرکزی را جمع آوری و ارسال نماید.

وی، صعود تیم خوشه طلایی ساوه به لیگ دسته اول فوتبال کشور را تبریک گفت و افزود: این موفقیت، عیدی جامعه ورزش شهرستان ساوه و استان مرکزی به شهروندان بود.

وی در خصوص طرح پسماند، گفت: نگرانی مردم ساوه را درک می کنیم اما برخی افراد خودآگاه یا ناخودآگاه به این نگرانی دامن می زنند در حالی که تا امروز اجازه داده نشده در مورد طرح پسماند اتفاق خاصی بیفتد.

وی افزود: با برآوردهای کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که محل فعلی این طرح در زمین 100 هکتاری برای اجرای این طرح مناسب نیست و این طرح در این محل اجرا نخواهد شد چرا که معتقدیم بهره وری بهتری می توان از این زمین ایجاد کرد.

آقازاده گفت: امروز با فناوری های جدید امکان اجرای طرح پسماند حتی در درون شهرها نیز وجود دارد ولی همه جوانب و ملاحظات طرح پسماند با در نظر گرفتن خواست مردم ساوه و مشورت بزرگان شهر پیگیری شد.

استاندار مرکزی از تلاش و زحمات رسانه های ساوه در سال 97 که به گفته او با انتشار صادقانه اخبار و رخدادها فعالیت داشتند، تقدیر کرد.

وی از همه گروه های سیاسی اعم از اصلاح طلبان و اصولگرایان که دولت را در راستای رشد و توسعه و آگاه سازی مردم یاری می کنند، قدردانی کرد.

آقازاده با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند امسال، گفت: سال 98 در حوزه سیاسی اهمیت زیادی دارد؛ از این رو افزایش انسجام ملی برای افزایش مشارکت در انتخابات بسیار مهم است.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا،تاریخ انتشار:20فروردین 1398،کدخبر:831856، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین