پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۳۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
لکترونیکی شدن انتخابات هنوز در جلسات شورای نگهبان با وزارت کشور به جمع‌بندی نرسیده و اجرایی شدنش در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.
شعار سال : دولت در اواخر سال گذشته لایحه جامع انتخابات را تکمیل به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. لایحه «جامع انتخابات» به پیشنهاد وزارت کشور در جلسه مورخ ۱۳۹۷/۱۱/۰۳ هیئت وزیران به تصویب رسیده است.
یکی از مواردی که در لایحه جامع انتخابات دیده شد و دولت به‌ویژه وزارت کشور جداگانه آن را دنبال می‌کند، الکترونیکی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای انتخابات مجلس خبرگان رهبری در دوم اسفند سال جاری است.
به همین منظور جلساتی با حضور وزارت کشور و شورای نگهبان برای این موضوع برگزار شد. شورای نگهبان درباره نحوه برگزاری و کیفیت آن مواردی را به وزارت کشور اعلام کرده است.
از سوی دیگر وزارت کشور در اواخر سال جدید شاهد تحولاتی در درون این وزارتخانه بود. موسوی به‌عنوان مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور منصوب شد. وی در دیدار نوروزی خود با برخی از مدیران و فرمانداران بخش‌های مختلف کشور از آمادگی وزارت کشور برای برگزاری «الکترونیکی شدن انتخابات» خبر داده بود.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور همچنین الکترونیکی شدن انتخابات را راهکار مناسبی برای رونق تولید دانسته بود؛ اما از اجرای این شیوه سخنی به میان نیاورد.
بر اساس این گزارش در ماده ۵۰ لایحه جامع انتخابات به موضوع الکترونیکی شدن انتخابات اشاره شده است. در این لایحه آمده که اگر خللی در نحوه برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی به‌وجود بیاید باید دستی روند انجام شود که این خود محل اشکال شورای نگهبان است.
از طرفی دیگر سخنگوی شورای نگهبان هم درباره الکترونیکی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی مطلبی را عنوان کرد. کدخدایی گفته است که هنوز نسبت به برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیک در دوم اسفند اشکالاتی وجود دارد و پاسخ‌های این شورا از سوی وزارت کشور جوابی مناسبی نداشته است؛ اما او از ادامه جلسات کارشناسی سخن به میان آورد.
گفتنی است؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در ۴۰ سال اخیر ۳۶ انتخابات از مجلس قانون اساسی تا ریاست‌ جمهوری برگزار شده و بیشتر این انتخابات‌ به‌صورت آزادانه و توسط صندوق رأی و دستی انجام شده و وزارت کشور و دولت اصرار بر الکترونیکی شدن انتخابات دارند.
همچنین سخنگوی شورای نگهبان الکترونیکی شدن انتخابات را منوط به محقق شدن الزامات آن توسط دولت دانسته است. او امنیت و صحت انتخابات را یکی از موارد اساسی اشکال شورای نگهبان به الکترونیکی شدن انتخابات معرفی کرده است.

شعار سال ، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1398، کدخبر:375799،ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
مهم نبود تخلف در انتخابات است و باید بیشتر به این موضوع توجه کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین