پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۲۰۵۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ارتباطات علمی و دانشگاهی در صحنه بین‌المللی بسیار مؤثر است و باعث فهم مشترک و نزدیک شدن دیدگاه‌ها می‌شود.

شعار سال : محمد قمی ، با اشاره به جایگاه دیپلماسی علمی در دنیا اظهار کرد: ارتباطاتعلمی و دانشگاهی در صحنه بین‌المللی بسیارمؤثر است، چرا که باعث فهم مشترک و نزدیک شدن دیدگاه‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیاست کلی نظام جمهوری اسلامی ایران همواره بر اساس تعامل با همسایگان و دنیا بوده،اظهار کرد: برخی کشورها با نگاه‌های سیاسی راه مذاکره و دیپلماسی را می‌بندند، در این زمان ارتباطات علمی می‌تواند کارساز باشد. هرچند برخی کشورها علم را هم در جایگاه سیاسی سنجیده و با عیار سیاسی مانع تبادلات علمی می‌شوند.

وی با اشاره به نگاه سیاسی برخی کشورها به دانشجویان اظهار کرد: برخی دولتمردان با نگاه سیاسی از حضور دانشجویان در کشورشان ممانعت وآنان را دچار سختی می‌کنند، در حالی‌ که علم نباید در گرو سیاسی باشد.انسان با هر نگرش سیاسی نیازمند علم است و زبان علم را قبول دارد. بنابراین تبادل دانش و علم میان کشورها باید برقرار باشد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، اقتصادی و علمی با همسایگانی چون ترکیه، عراق، سوریه و ... در جایگاه خوبی قرار دارد، اما تبادلات علمی می‌تواند به‌عنوان تسهیل‌کننده دیپلماسی اقتصادی و سیاسی مورد نظر کشورها باشد.


شعار سال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 15اردیبهشت 98، کدخبر:378681 :www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
0
دانشگاهها باید بفکر ارتقای علمی دانشجو باشن تا به مسائل دیگه بپردازن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین