پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۲۰۶۴۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
منصور غلامی وزیر علوم درباره مدارک تقلبی اظهار کرد: به پشتوانه مقالات و پایان نامه‌های تقلبی مدارک غیر قانونی و فاقد اعتبار صادر می‌شوند.غلامی با اشاره به مراکزی که مدارک غیر قانونی صادر می‌کنند بیان کرد: بسیاری از مدارک غیر قانونی از دل مراکزی صادر می‌شوند که قانونی نیستند.

شعار سال: وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به مدارک غیر قانونی ادامه داد: هر زمان که تقلب و غیر قانونی بودن یک پایان نامه، مقاله یا رساله دکتری احراز شود؛ مدرک صادر شده برای فرد باطل خواهد شد.

وی افزود: زمان صدور مدرک اهمیتی ندارد حتی اگر ١٠ سال هم از صدور مدرک گذشته باشد وزارت علوم آن مدرک غیر قانونی را باطل می‌کند.

دفاتر ارائه دهنده سرویس‌های غیرقانونی تعطیل شدند

غلامی با اشاره به مراکزی که مدارک غیر قانونی صادر می‌کنند بیان کرد: بسیاری از مدارک غیر قانونی از دل مراکزی صادر می‌شوند که قانونی نیستند.

وی ادامه داد چند روز پیش به کمک نیروی انتظامی و قوه قضائیه تعدادی از دفاتری که علنا سرویس‌های غیر قانونی را ارائه می‌کردند مورد شناسایی، بازرسی و پلمپ قرار گرفتند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به پیگیری نیروی انتظامی و قوه قضاییه از مراکز غیر قانونی اظهار کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره از مراکز آموزشی و دانشگاهی نظارت می‌کند اما در کنار آن باید بازوی اجرایی همچون قوه قضاییه و نیروی انتظامی هم حضور داشته باشد.

وی افزود: وزارت علوم نیروی ضابط ندارد اما قوه قضاییه و نیروی انتظامی کمک کردند تا بتوانیم به کمک یکدیگر مراکز غیر قانونی را مورد شناسایی قرار دهیم و مانع از ادامه فعالیت آن‌ها شویم.

اطلاع رسانی در سطح اجتماعی برای جلوگیری از فعالیت غیرقانونی

غلامی درباره مراکز صادر کننده مدارک غیر قانونی و افرادی که این مدارک را تهیه می‌کنند گفت: هم مراکز صادر کننده مدرک و هم افرادی که این مدارک غیر قانونی را تهیه می کنند مورد شناسایی و تعقیب قضایی قرار می گیرند زیرا خریداری مدرک هم کار خلاف قانون است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری یاداوری کرد: به کمک اطلاع رسانی مناسب در سطح دانشگاه‌ها، مدیران، اساتید و دانشجویان باید بتوانیم نظارت‌ها را بیشتر کنیم و مانع از ادامه فعالیت‌های غیرقانونی شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 19اردیبهشت 98، کد خبر: 6926791، /www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
انقد این بحث مدرک جعلی زیاد شده که الان یارو دکتری داره باید بهش شک کنی و هیچ برخوردی ام با این موضوع نمیشه یه برخورد جدی یه برخورد فوق العاده عملیاتی نمیشه که یه عمر ما درس خواندیم بعد یکی میاد یه پولی میده میشه برابر با ما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین