پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷
استاندار آذربایجان شرقی گفت: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، تنها با اقدامات انتظامی و امنیتی میسر نیست و با توجه به ماهیت فرهنگی این پدیده، همه ارکان جامعه باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

شعارسال: محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با تأکید بر اینکه مبارزه با اعتیاد باید با عزم و تلاش جمعی به یک گفتمان عمومی تبدیل شود، گفت: مبارزه با اعتیاد، اولویت نخست در حوزه کارهای فرهنگی است و فضای عمومی جامعه باید برای حرکت در این مسیر آماده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نجات نسل‌های آینده از بلای همه‌جانبه اعتیاد، این معضل باید به صورت ریشه‌ای حل شود و این کار مهم از دست یک گروه یا دستگاه به تنهایی ساخته نیست.

استاندار آذربایجان شرقی، گرایش به اعتیاد در بین بانوان و سنین پایین را قابل تامل دانست و گفت: آماری که از افزایش تعداد معتادان ارائه می‌شود با در نظر گرفتن خانواده‌های این افراد و جمعیتی که از این بلای خانمان‌سوز متاثر می‌شود نگران‌کننده است و اهمیت توجه بیشتر به این حوزه را مضاعف می‌کند.

پورمحمدی با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی خانواده‌ها و جوانان نسبت به علائم و عواقب اعتیاد، افزود: آموزش‌های عمومی و تقویت سازمان‌های اجتماعی از مهم‌ترین تجربه‌های جوامع توسعه‌یافته برای مقابله با اعتیاد است که در کشور ما نیز باید جدی گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی بر توسعه مشارکت‌های مردمی و تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد نیز تأکید کرد و گفت: باید حساسیت خیران را نسبت به این موضوع مهم جلب و از توانمندی آنان در این زمینه استفاده کنیم.

وی با تأکید بر تقویت مراکز درمان و نگهداری معتادان بویژه زنان معتاد، گفت: کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد در واقع پناهگاه افراد معتاد است و کسانی که این مراکز را اداره می‌کنند باید از نظر اخلاقی و تخصصی اهلیت لازم را داشته باشند.

پورمحمدی اضافه کرد: فعال‌سازی کمپ‌های نگهداری و بازپروری معتادان و بحث غربال‌گری در تمام شهرستان‌ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی بر حمایت از طرح‌های اشتغال معتادان بهبودیافته نیز تأکید کرد و گفت: اگر زمینه توانمندسازی و اشتغال بهبودیافتگان و بازگشت آنها به آغوش جامعه فراهم نشود، آسیب‌های بیشتری متوجه افراد و خانواده‌های آنان می‌شود.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه تعداد جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، معیار خوبی برای ارزیابی عملکرد این شورا نیست، افزود: البته با توجه به عمق مشکلات در این حوزه، هرچه بحث و تبادل نظر صورت گیرد بجاست، اما باید توجه شود که جلسات صرفاً به ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها خلاصه نشود، بلکه آمار و ارقام در راستای بهبود وضعیت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

پورمحمدی در پایان فضاسازی عمومی در خلال برنامه‌های روز جهانی مبارزه با مواد مخدر را مورد تأکید قرار داد و همکاری همه دستگاه‌ها را در برگزاری هرچه بهتر این برنامه‌ها خواستار شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 31اردیبهشت1398 ، کدخبر: 848935: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۵
0
0
برقراری امنیت و آرامش اجتماعی در کل جامعه بسیار موثر خواهد بود تروج فرهنگ درست مدیریت فرهنگی تبلیغات فرهنگی همه اثرگذارخواهند بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین